لینک های دسترسی

Breaking News

بمباران مواضع جنگجویان دولت اسلامی توسط امریکا


قوای نظامی امریکا حملات بیشتری را علیه شورشیان گروه دولت اسلامی در شمال عراق آغاز کرده است. هدف این حملات، جنگجویان گروه دولت اسلامی و جنگ افزار های نظامی آنها در نزدیکی شهر اِربیل بود.

ستاد قوماندانی مرکزی ایالات متحده این حمله را ترکیبی از حملات جت های جنگی و طیاره های معرفی نمود که توسط ریموت کنترول فعالیت می کند.

ناظران در سوریه می گویند حملات حکومت آن کشور علیه دولت اسلامی در رقعه، که یکی از مراکز این گروه شمرده میشود، باعث کشته شدن حد اقل بیست و پنج نفر به شمول شانزده غیر نظامی گردید.

ناظرین حقوق بشر سوریه می گویند افراد ملکی در بمباردمان یک خبازی کشته شدند که متعلق به گروه تندروان بود. حمله دیگر بر یک مرکز تمرینی گروه دولت اسلامی و یک عمارت دولتی صورت گرفت که بحیث محکمه اسلامی از آن استفاده به عمل می آمد.

شورشیان گروه دولت اسلامی، که خواستار تشکیل خلافت می باشند، اخیرا بخش های وسیع شمالی عراق و شرق سوریه را به تصرف در آورده اند.

این در حالیست رئیس جمهور اوباما، برای مبارزه علیه جهادی ها در عراق، در تلاش تشکیل یک ائتلاف بین المللی است.

حملات به اساس هدایات نظامی اوباما

چک هگل، وزیر دفاع امریکا، در رابطه به حملات تازه ایالات متحده علیه گروه دولت اسلامی گفت به تقاضای حکومت عراق صورت گرفت" فکر میکنم حملاتی را که ایالات متحده انجام داده، با آنچه که رئیس جمهور اوباما اصول هدایتی اقدامات نظامی در عراق خواند، همخوانی داشت. نخست حکومت عراق از ما خواست تا حملات هوایی را انجام دهیم، بعدا این نیرو های امنیتی عراق بودند که در میدان نبرد، جنگیدند. نیرو های هوایی عراق نیز حملات انجام میدهند."

وزیر دفاع امریکا افزود که برای تعیین گام های بعدی، گزینه های مختلفی را با تمام شرکای ایالات متحده مورد بررسی قرار میدهند" اما فکر می کنم رئیس جمهور اوباما هنگام طرح پلان ، واضح ساخت که برای مقابله با این تهدید چه باید کرد، و آن شامل کمک به مخالفین میانه رو حکومت سوریه است."

از جانب دیگر چک هیگل، وزیر دفاع امریکا، و ایراکلی الاسانی، وزیر دفاع گرجستان، در مورد ارتباط شان با ناتو و چگونگی رسیدگی به مسئله گروه دولت اسلامی صحبت کردند.

نفوذ دولت اسلامی در خارج عراق

در تازه ترین گزارش ها، گفته می شود که نشریه ها ، پوستر ها و بیرق های گروه دولت اسلامی در بعضی قسمت های پاکستان و هند نیز دیده شده، همچنان نشانه های موجود است که این گروه تندرو، شورشیان را حتی در پایگاه های مستحکم طالبان و القاعده تشویق و ترغیب کرده اند.

در همین حال مقامات امنیتی در کشمیر هند می گویند نشانه های نفوذ دولت اسلامی در کشمیر هم دیده شده است. این مقامات می گویند که پوستر های گروه دولت اسلامی در ماه های جون و جولای در بعضی بخش های سرینگر دیده شد و علاوه می کنند که در صدد دریافت مرجع و معیار کمک به این گروه در آنجا استند.

XS
SM
MD
LG