لینک های دسترسی

Breaking News

برتانیه مبارزه خود را علیه دولت اسلامی ادامه میدهد


گروه دولت اسلامی، داعش سابق، ویدیویی را در شام روز شنبه بنشر سپرد که در ان واقعه سر بریدن دیوید هاینس، امدادگر برتانوی، را بتصویر کشیده است. این امدادگر برای یک سازمان بین المللی امدادرسانی کار میکرد.

هاینس یک سال قبل در کمپاین رساندن امداد به پناهجویان سوری در مناطق همسرحد با ترکیه در ولایت ادلب، اختطاف گردید. دولت اسلامی دلیل کشتن این امدادگر را ائتلاف برتانیه با ایالات متحده در مبارزه علیه حرکت خویش ابراز داشته است.

دیوید کمرون، صدراعظم برتانیه، کشته شدن هاینس را در حساب رسمی تویتر خویش در اواخر شام روز شنبه تائید کرد و صبح امروز یکشنبه برای رهبری نشستی با حضور وزرای حکومت برتانیه به دفترش مواصلت نمود.

کمرون بعد از ختم این نشست در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و مشی کشورش را در برابر این عملکرد دولت اسلامی در پنج بخش واضح ساخت. اقای کمرون بیان داشت که این گروه معرف اسلام و مسلمان ها نیستند، بلکه انها یک گروه شرورند که این اعمال شیطانی را مرتکب میشوند. این گروه از اسلام نمایندگی نمی کنند بلکه شیاطینی هستند که تهدیدی برای بشریت به شمار میرود.

وی از امدادگر برتانوی که توسط این گروه کشته شده است، منحیث یک قهرمان برتانیه یاد کرد و مشی حکومت خود را مجددا در قبال مبارزه با دولت اسلامی واضح ساخت. اقای کمرون بیان داشت که مبارزه حکومت برتانیه در برابر دولت اسلامی شامل پنج بخش خواهد بود.

بخش اول تداوم حمایت برتانیه از ماموریت مستقیم نظامی ایالات متحده با فراهم اوردن طیاره های جت جنگی و طیاره های مخصوص جمع اوری معلومات استخباراتی خواهد بود. بخش دوم، حمایت لوجستیکی و تسلیحاتی از قوای عراقی و پیشمرگه های کرد در عراق.بخش سوم، فعالیت مستقیم برتانیه در همکاری با ملل متحد برای شکل گیری و گسترش بیشتر ائتلاف جهانی مبارزه علیه دولت اسلامی. بخش چهارم، ادامه پروسه امداد رسانی به آسیب دیده گان و پناهجویان و بخش پنجم، تشدید نظارت امنیتی استخباراتی در داخل برتانیه برای ختم افراط گرایی در ان کشورخواهد بود.

واکنش ایالات متحده

بعد از کشته شدن دو خبرنگار امریکایی توسط دولت اسلامی، این اولین باریست که یک تبعه اروپایی توسط این گروه بقتل میرسد. بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده با صدور اعلامیه یی مطبوعاتی این واقعه را تاسف برانگیز و نمادی از بربریت این گروه خواند و همدردی ملت امریکا را به ملت برتانیه و خانواده هاینس ابراز داشت.

در عین زمان، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده در پاریس و اخرین محل توقف سفر خویش برای انسجام یک ائتلاف بین المللی علیه جنگجویان دولت اسلامی با جلب حمایت کشور های شرق میانه و اروپایی میباشد.

کری در سفرش به مصر تهدید این گروه دهشت افگن را جهانی خواند و بیان داشت که در دنیایی که جهانی شده است، فقط در وقت اندک، تهدید این گروه به تمام نقاط جهان گسترش خواهد یافت.

تونی ابوت، صدراعظم استرالیا نیز امادگی کشورش را به حمایت لوجستیکی از ائتلاف نظامی علیه دولت اسلامی اعلام کرد. ایالات متحده بیان میدارد که حدود چهل کشور تاکنون موافقه کرده اند تا بنوعی در مبارزه علیه دولت اسلامی شامل گردند و این شامل برخی از کشور های شرق میانه نیز میگردد.

برتانیه به مبارزه خود علیه دولت اسلامی ادامه میدهد
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:48 0:00

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG