لینک های دسترسی

Breaking News

آیا تیلیفون هوشمند میتواند جاگزین کمپیوتر گردد؟


تیلیفون های هوشمند با امکانات بیشتر طرح شده است
تیلیفون های هوشمند با امکانات بیشتر طرح شده است

وقتی شما تیلیفون آیفون یا سمسونگ و یا یکی دیگر از تیلیفون های معروف در بازار را بدست میگیرید، تا بحال فکر کرده اید که شما تا چی حد میتوانید از امکانات داخل این تیلیفون ها سود ببرید.

کمپیوتر، و لپ تاپ و تابلیت برای انجام کاری های مختلف استفاده میشود. اما با آمدن تیلیفون های هوشمند استفاده ازکمپیوتر ها کمتر شده است. همینطور تیلیفون های هوشمند روی مارکیت کمره های عکاسی نیز تاثیر گذاشته است.

کاربرد تیلیفون های هوشمند اکنون طرز فکر و انجام کارهای روزمره را نیز تغییر داده است. در حالیکه نشستن پای کمپیوتر و کار با اسکرین بزرگتر بهتر است، اما اکنون با استفاده از تیلیفون های هوشمند کاربران دیگر از کمپیوتر برای انجام کار های روزمره استفاده نمیکنند.

تیلیفون آیفون شش و شش پلس به بازار آمد
تیلیفون آیفون شش و شش پلس به بازار آمد

اخیرآ تیلیفون آیفون شش به بازار معرفی شد. اکنون این تیلیفون با امکانات بیشتر، دیزاین بهتر و سافت ویر سریع تر مجهز شده است.

در حالیکه تیلیفون سمسونگ پنج نیز به بازار عرضه شد و با امکانات مشابه و دیزاین متفاوت تر مورد استفاده قرار دارد. یکی از ویژه گی های آیفون شش این است که کارت مخصوص داخل برای حفاظت از هکر ها یا دزدی معلومات از طریق انترنت، با امکانات امنیتی قویتر طرح شده است تا افراد بتوانند با خاطر آسوده از حساب های بانکی و سایر معلومات شخصی استفاده کنند.

اپلیکشن های ویژه تیلیفون های آیفون و اندروید که روزانه صدها نوع جدید آن تولید میشود، بیشتر از همه معروف است. قرار گزارشی وال استریت ژورنال، روزانه حد اقل الی دو ساعت از هشت یا نه اپلیکشن داخل تیلیفون ها استفاده صورت میگیرد.

انواع اپلیکشن های مخصوص تیلیفون هوشمند
انواع اپلیکشن های مخصوص تیلیفون هوشمند

تعدادی از مردم از تیلیفون های هوشمند مانند آیفون بیشتر برای عکس برداری، صحبت با دوستان و فیس بوک اکتفا میکنند. اما تیلیفون هوشمند برای شخص امتیازات دیگری را نیز میدهد.

در طبابت ثابت شده است که بعضی اپلیکشن های ویژه این تیلیفون ها برای کودکان مبتلا به آتیزم کمک نموده است.

برای تعدادی دیگری تیلیفون ها برای اجرای موسیقی زنده، و کسانی دیگر بدون اینکه به بانک بروند برای پرداخت تعرفه ها از ین نوع تیلیفون ها استفاده میکنند.

دن اکرمن، ادیتور ارشد از مجله سی نیت که ویژه تکنالوژی است میگوید با آیفون اسکرین بزرگتر نمیتواند جاگزین تیلیفون های اندروید مانند سمسونگ شود که برای خواندن طرح بهتر دارد، و همه نمیخواهند تیلیفون های اندروید را با تیلیفون جدید آیفون تبدیل کنند.

مشتریان در مغازه های محلی در کمترین فرصت میتوانند تیلیفون هوشمند نوع آیفون یا اندروید را به بهای نازی با قرارداد مخصوص بدست آورند. همینطور اپلیکشن های مخصوص این تیلیفون ها به بهای نازل و اکثرآ مجانی قابل استفاده است.

در گزارشی آمده است که اکنون بیشتر از یک میلیون اپلیکشن های ویژه آیفون در بازار وجود دارد. هر روز انواع جدید اپلیکشن ها را ماهرین کم سن حتی ده ساله ها و بزرگسالان تولید مینمایند.

تعدادی از این اپلیکشن ها معروف مانند گیم کندی کرش که توانسته از این بابت میلیون های دالر بدست آورد، باعث ایجاد اعتیاد در افراد شده است که حتی نگران کننده خوانده شده است.

ساعت هوشمند اپل و ساعت هوشمند سمسونگ
ساعت هوشمند اپل و ساعت هوشمند سمسونگ

نوع دیگر تولیدات شرکت اپل که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود، ساعت هوشمند است که شبیه آیفون است. اما این اولین ساعت هوشمند نیست که به بازار عرضه میشود. سمسونگ نیز این نوع ساعت را قبل از شرکت اپل معرفی نمود. امکانات تخنیکی این دو ساعت مشابه به عینک گوگل است.

قرار است تیلیفون های آیفون شش و شش پلس بتاریخ ۱۹ سپتمبر در امریکا به بازار عرضه شود، و ساعت اپل نیز سال آینده به بازار میآید.

اما باید دید که تا چی حد این تولید جدید اپل علاقمند به خود جذب خواهد نمود، زیرا در بازار تیلیفون های هوشمند بسیار مروج است و امکانات مشابه و تا حدی دیزاین های مشابه را نیز دارند.

XS
SM
MD
LG