لینک های دسترسی

Breaking News

پیشرفت اندک در مذاکرات میان دونامزد ریاست جمهوری


ارشیف
ارشیف

در حالیکه تیم های انتخاباتی نامزدان روز گذشته گفته بودند که هر دو تیم در نتیجه گفتگو ها روی موارد اختلافی به توافقات خیلی نزدیک شده اند، اما امروز سه شنبه گفتگوی دو باره این دو نامزد روی موارد اختلافی نتیجه یی در قبال نداشت.

سخنگویان هر دو تیم امید وارند که در نشست های بعدی هر دو نامزد با هم بتوانند تا روی موارد اختلافی به توافق نهایی برسند.

فضل الرحمان اوریا سخنگوی تیم عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که در نشست امروز نامزدان پیشرفتی روی موارد اختلافی وجود نداشت .

آقای اوریا ابزاز امید واری نمودکه در نشست های بعدی شاهد حل اختلافها باشند وهر دو تیم با هم به توافقی برسند.

فیض الله ذکی سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی برخلاف امیدواری های روز گذشته به رسانه ها گفت که پیشرفت اندکی در مذاکرات صورت گرفته وبرخی از مسایل قابل اختلاف باقی مانده است.

او افزود که سه چهار مساله است که باید به آن جواب پیدا کنند.

به گفته سخنگوی تیم احمدزی، اختلاف نظر روی تقسیمات پست های کابینه،اعلام نتایج نهایی وبعد ایجاد حکومت وحدت ملی از مواردی است که دو تیم نتوانسته اند روی آن به توافق برسند.

آقای ذکی ابراز امید واری نمود که نامزدان در نتیجه مذاکرات امروز ویا فردا با زهم به توافقی برسند وبه این اختلاف نظر ها نکته پایان بگذارند.

آقای ذکی از تیم عبدالله عبدالله خواست که در مذاکرات سیاسی از خود انعطاف نشان دهد وتلاش نمایند تا روند سیاسی به نتیجه برسد.

او در مورد اینکه یکی از خواستهای تیم رقیب آنها نحوه اعلام نتایج نهایی است که میخواهند این اعلام از سوی کمیسیون انتخابات صورت نگیرد،گفت که اعلام نتیجه نهایی انتخابات مربوط به تیم های انتخاباتی نمیشود که تصمیم بگیرند واین کار کمیسیون است.

سخنگوی تیم عبدالله میگوید که هر دو تیم در توافقات سیاسی نخست باید روی میکانیزم نحوه اعلام انتخابات به توافق برسندوبعد در پرتو همین میکانیزم نتیجه انتخابات اعلام گردد. اما وی جزییات بیشتر دراین مورد نداد.

درحالیکه گفتگوی نامزدان روی روند سیاسی بعد از بن بست یک هفته یی روز گذشته آغاز گردید امروز نماینده دفتر خلیلی نشر نوار صوتی معاون دوم را که قبلا از سوی تیم عبدالله نشر شده بود، رد نمود.

حدود دوماه قبل تیم عبدالله نوار صوتی را نشر نمود و ادعا کرد که صدای معاون دوم رئیس جمهور است که در انتخابات مداخله کرده است.

اسدالله سعادتی نماینده دفتر خلیلی گفت که آنها این نوار صوتی را به سه نهاد آواز شناسی در بریتانیا فرستاده اند و یافته های این سه نهاد معبتر آواز شناسی نشاندهنده این است که این صدا صحت ندارد و جعلی است.

او گفت که آنها این بررسی را با وجودیکه میدانستند، حقیقت ندارد، فقط به خاطر آگاهی مردم نموده اند و هدف مغرضانه یی که در عقب این قضیه وجود داشت خواستند که روشن گردد.

این عضو تیم احمدزی افزود که از اثبات این قضیه تصور این نشود که در این لحظه اساس که گفتگو ها جریان دارد، روشن ساختن این مساله به خاطر تخریب گفتگوها است بلکه فقط به خاطر روشن ساختن اذهان مردم بوده است.

آقای سعادتی گفت "از این تحقیقات به این نتیجه میرسیم که برخی از شخصیت های سیاسی برای رسیدن به قدرت دست به هرکاری میزنند و معیارهای اخلاقی را زیر پا میگذارند و کسانیکه معیار های اخلاقی را زیر پا میگذارند، شایسته رهبری را ندارند."

به گفته سعادتی، تیم آنها برعلاوه فرستادن این نوار به سه نهاد معتبر آواز شناسی، از سازمان ملل متحد، وزارت عدلیه، کمیسیون شکایات و نهاد های امنیتی خواهان بررسی این موضوع شدند و ابراز امیدواری نمود که محاکم افغانستان نیز این قضیه را بررسی نمایند.

XS
SM
MD
LG