لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: برای مهار کردن مرض ایبولا به سرعت اقدام کنید


دراسپانیا سه تن دیگر بخاطر ویروس ایبولا تحت مراقبت صحی قرارگرفتند
دراسپانیا سه تن دیگر بخاطر ویروس ایبولا تحت مراقبت صحی قرارگرفتند

کشورهای عضو سازمان ملل متحد گردهم آمدند تا راه های جلوگیری از ایبولا را مورد بحث قرار دهند. درین اجلاس که بروز جمعه برگزار شد، یکتن از مقامات گفت برای مبارزه و جلوگیری از شیوع این مرض که به بحران جهانی مبدل شده است، باید پول بیشتر جمع آوری شود.

جان ایلیسیان، معاون منشی عمومی سازمان ملل با تاکید به همکاری کشور ها تاکید نمود که پول بیشتر باید جمع آوری گردد. آیلیسیان اضافه نمود که اهمیت این کار در سرعت عمل است. هرنوع همکاری مالی طی روزهای پیشرو بهتر از همکاری بزرگتر در هفته های آینده است.

مراکز صحی بیشتر در لایبریا برای تداوی ایبولا درست شده است
مراکز صحی بیشتر در لایبریا برای تداوی ایبولا درست شده است

قانون گزاران امریکایی حدود هفتصد و پنجاه میلیون را به عنوان وجه مالی درمبارزه به ایبولا در افریقا اختصاص داده اند. قوای ایالات متحده در لایبریا برای ساختن مراکز صحی بنام "زون گرم" فرستاده شده اند. قرار گزارش سازمان صحی جهان میگوید اکثریت هلاک شده گان از اثر ایبولا از لایبریا، سیریا لیون، و گینی استند.

این در حالیست که قرار گزارشات جدید، فرد مبتلا به ویروس ایبولا موقع رسیدن به ایالات متحده حدود سی ونه اعشاریه چار درجه تب داشت و این نوع تب در سطح شفاخانه ای که مورد تداوی قرار گرفت بی سابقه بود.

خانواده دنکن، باشنده ایالت تکزاس که از اثر ایبولا درگذشت، دوسیه صحی وی را که حدود ۱۴۰۰ صفحه دارد به اختیار اسوشیدت پرس گذاشته است که در آن مراجعه دنکن به شفاخانه، تداوی بعدی و ازبین رفتن سیستم داخلی بدن وی از اثر ایبولا ثبت شده است. دنکن بتاریخ بیستم ماه سپتمبر به ایالات متحده رسید و روز چارشنبه از اثر این مرض در گذشت.

از امروز شنبه قرار است تمام مسافرین که از غرب افریقا به ایالات متحده میرسند، در اولین میدان هوایی ازطرف موظفین بخش صحی بررسی میشوند. تا از شیوع بیشتر این مرض درامریکا که تاکنون یک قربانی داشته است، جلوگیری گردد.

ترجمه و برگردان: ژیلا ناصری، تلویزیون آشنای صدای امریکا، واشنگتن.

ملل متحد: برای مهار کردن ویروس ایبولا باید سریعا عمل کنید
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:10 0:00

XS
SM
MD
LG