لینک های دسترسی

Breaking News

ابتلای نرس دوم به ایبولا در تکزاس تائید شد


نینا فم، یک نرس بیست و شش ساله، اولین فردی به شمار میرود که در ایالات متحده به ویروس ایبولا مبتلا شد. این نرس که در شفاخانه پرسبایترین در ایالت تکزاس کار میکرد، بدلیل پرستاری از تامس ایریک دانکن، بیمار مبتلا به ایبولا، به این مرض مبتلا شد.

اکنون مقامات صحی ایالت تکزاس، ابتلا نرس دوم را به این مرض تائید کردند. این نرس که نامش هنوز به نشر نرسیده است نیز در زمره نرس های به شمار میرود که از دانکن پرستاری میکرد. وی زمانیکه در شب روز سه شنبه تب کرد، به شفاخانه مراجعه نمود و بعد از تائید اینکه وی نیز به این ویروس مبتلا شده است، در ظرف نود دقیقه در قرنطین کامل قرار گرفت. تامس ایرک دانکن بتاریخ هشتم ماه اکتوبر بر اثر ابتلا به ایبولا در تکزاس درگذشت.

بیانات نماینده گان غرب افریقا در ملل متحد

بروز سه شنبه در نشستی در ملل متحد، رئیس اداره واکنش اضطراری به ویروس ایبولا سازمان ملل متحد، بیان داشت که جهان باید به برخی از اهداف اساسی تا اول ماه دسمبر دست یابد وگرنه با یک وضعیت نابسامان مواجه خواهد شد که انها برای ان امادگی ندارند. انتوی بانبری بیان داشت که وی از امداد کشور های مختلف سپاسگذار است ولی این امداد برای توقف انتشار ویروس ایبولا کافی نیست.

در عین زمان نماینده لیبریا، یکی از کشور هایست که با شیوع ویروس ایبولا مواجه است نیز ابراز نگرانی کرده و بیان داشت که سرعت انتشار ویروس ایبولا از فعالیت های انها سریع تر است و حکومت باید با حمایت اداره واکنش اضطراری به ویروس ایبولا، اردوی ایالات متحده و دیگر همتایان، با زمان و وقت رقابت کرده و سریعا برای ایجاد مراکز تداوی و قرنطین بکوشند.

اداره جهانی صحت نیز بروز سه شنبه هشدار داده است که غرب افریقا میتواند تا ده هزار مبتلا تازه به ویروس ایبولا را داشته باشد و نماینده گینه در ملل متحد که یکی دیگر از کشورهایست که بزرگترین اسیب انسانی را بر اثر شیوع این ویروس بخود دیده است بیان داشت که زمان خطابه گذشته است و انها باید سریعا عمل کنند تا از بحران عمیق تر بشری جلوگیری صورت گیرد.

نماینده سری لیان، کشور سومی که در غرب افریقا بزرگترین تعداد مبتلایان به ویروس ایبولا را داراست، به شورای امنیت بیان داشت که انها بیشتر از همه امور، به امید نیاز دارند و اینکه جامعه بین المللی به کمک خویش به کشورهای که بیشترین صدمه را از این ویروس دیده است، ادامه بدهند.

نقش ایالات متحده در مبارزه با ایبولا

رئیس جمهور اوباما بروز سه شنبه هشدار داد که جهان برای مبارزه با ایبولا کار کافی انجام نداده است و گرچه برخی از کشور به این مبارزه پیوسته اند ولی تعداد دیگری از کشور ها که ظرفیت شمولیت در این مبارزه را دارند، هنوز در ان پیشقدم نشده اند.

اوباما، ایبولا را تهدیدی خواند که تمام نقاط جهان را متاثر خواهد ساخت. در عین زمان قرار است امروز چهارشنبه رئیس جمهور اوباما در کنفرانس ویدیویی با رهبران برتانیه، فرانسه، جرمنی و ایتالیا روی تدابیر مبارزه با شیوع ویروس ایبولا در غرب افریقا صحبت کند.

رئیس سازمان جهانی صحت در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو بیان داشت که تعداد تلفات بر اثر ابتلا به ویروس ایبولا به چهار هزار و جهارصد و چهل و هفت تن رسیده است و تعداد افراد مبتلا به این ویروس، هشت هزار و نهصد و چهارده تن از ماه مارچ بدین سو ذکر گردید. داکتر بروس ایلوارد اضافه کرد که تعداد مبتلایان به این ویروس میتواند با سرعت پنج الی ده هزار تن در هفته در سه کشور گینه، لیبریا و سری لیون در غرب افریقا، تا اول ماه دسمبر، پیش برود.

تاکنون ایالات متحده بیش از چهارصد میلیون دالر امداد را به کشور های دارای ویروس ایبولا در غرب افریقا متعهد شده است، در عین زمان یکصد نظامی دیگر ایالات متحده در طول اخر هفته به لیبریا رسیدند که بخش از کوشش ها به قرنطین ساختن این ویروس است.

در حال حاضر پنجصد و شصت و پنج نظامی امرکایی در محل حضور دارد و انتظار اعزام هزاران تن دیگر در طول هفته های اینده روی هدف ایجاد هفده محل تداوی و کلینیک های سیار تشخیص مرض به ان محل میرود.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG