لینک های دسترسی

Breaking News

قرنطین نیرو های امریکا پس از مبارزه با ایبولا


فرماندهان نظامی ایالات متحده ابراز داشته اند که چک هیگل، وزیر دفاع امریکا از تمام نیروهای امریکایی میخواهد تا در بازگشت از مأموریت های مبارزه با ایبولا در غرب افریقا و به منظور جلوگیری از شیوع این مرض، برای بیست و یک روز در تجرید و تحت نظارت قرار داده شوند.

اگردستور هیگل عملی گردد این حرکت برای اقدامات احتیاطی توصیه شده حکومت آقا ی اوباما برای شهروندان نیز رویدست گرفته خواهد شد.

این درحالیست که بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می گوید هیچ کشور دیگری به اندازه امریکا برای مهار کردن و در نهایت جلوگیری از شیوع ایبولا در غرب افریقا تلاش انجام نمیدهد.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت تیم کمک به حوادث ناگوار و واقعات عاجل ایالات متحدۀ امریکا تعداد واحدهای درمان ایبولا و تجهیزات دیگر را از ماه آگست بدینسو گسترش داده و یک کمپاین آموزشی نیز راه اندازی شده است " نکتۀ مهم آنست که آیا میتوان این بیماری ازبین برداشته شود ؟ و یا با شکست مواجه خواهیم بود؟

سمنتا پاورز، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در بازدید از لایبریا یکی از جمله سه کشور غرب افریقا که از شیوع ایبولا متاثر است ، نظر مشابه دارد " رئیس جمهور اوباما گفته است بسیاری اوقات برای مقابله با یک مشکل در داخل کشور بهتر است جلو گیری از منبع آن صورت گیرد تا از گسترش این بیماری همه گیر، جلوگیری به عمل آید. تعدا کارمندان ما و جامعه جهانی باید گسترده تر گردد."

در همین حال یک مقام ارشد صلیب سرخ امروز جامعه جهانی را به حفظ خونسردی در برابر مبارزه با ویروس ایبولا و رویدست گرفتن تدابیر درست درین مبارزه ترغیب کرد.

جولی حال منشی عمومی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که در یک کنفرانس خبری در توکیو صحبت میکرد گفت وقت آن رسیده که اقدامات مناسب در این زمیه اتخاذ گردد

XS
SM
MD
LG