لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضای کمپاین به رهبری مسلمانان علیه گروه دولت اسلامی


کمشنر عالی حقوق بشر ملل متحد به روز سه شنبه خواهان کمپاینی به رهبری مسلمانان علیه شورشیان گروه دولت اسلامی گردید تا عقیده این گروه کم اهمیت جلوه داده شود. وی می گوید این طریق ممکن بیشتر از حملات هوایی موثر واقع شود.

زید راد الحسین یک شهزاده اردنی و اولین کمشنر عالی حقوق بشر ملل متحد از جهان اسلام و عرب، تاکید نمود که بسیاری از مسلمانان بخاطر جرایمی که گروه دولت اسلامی برای تحمیل عقاید خود مرتکب شده اند، مخالف این گروه تندرو استند، جرایمی که ممکن قتل عام ، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی محسوب گردد" از شورا تقاضا می کنم تا برای از بین بردن عقیده خشونت و مرگ و بخاطر حقوق تمام مردم در عراق بدون درنظرداشت نژاد یا مذهب شان، از این ابتکار حمایت کنند . به نظر من این موثر تر از حملات هوایی خواهد بود."

در عین زمان محمد صابر اسماعیل نماینده دایمی عراق در ملل متحد گفت انچه گروه دولت اسلامی و گروه های دیگر مانند بوکو حرام انجام میدهند، سو تعبیر از اسلام و اهانت به مسلمان ها است" عراق از بزرگترین تهدید دهشت افگنی در جهان متاثر گردیده است. با این حال عراق توانسته است تا سومین انتخابات آزاد را برگزار کند. ما یک حکومت اتحاد ملی همه شمول را در عراق تشکیل داده ایم."

از جانب دیگر ولری اموس ، معاون منشی عمومی ملل متحد در امور خدمات بشری ، در اشاره به اوضاع بشری در عراق گفت اوضاع بشری در حال وخامت است" پنج ملیون و دو صد هزار نفر به کمک ضرورت دارد. از آغاز سال تا کنون چندین صد هزار نفر در ولایت انبار از منازل شان بی جا شده اند. بیشتر از دو ملیون نفر در داخل کشور بی جا شده اند و تعداد بیجا شده گان رو به افزایش است."

در همین حال فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه در واکنش به مشخص شدن هویت دومین مرد در ویدیو سربریدن کارمند امریکایی که تبعه فرانسه میباشد، بیان داشت که این امر ثبوت این موضوع است که چگونه جوانان شست و شوی مغزی داده میشوند.

در عین زمان کانگرس ایالات متحده، از دوهفته قبل که رئیس جمهور اوباما تعهد همکاری را با اعضای کانگرس در مورد اساسات قانونی قویتر عملیات نظامی را نمود، تا کنون ان را تصویب نکرده است.

این در حالیست که اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی آی می گوید احتمال میرود که تقریبا یکصد و پنجاه امریکایی در ماه های اخیر به سوریه سفر کرده اند. جیمز کامی رئیس اف بی آی روز سه شنبه گفت این افراد ممکن به گروه دولت اسلامی بپیوندند.

XS
SM
MD
LG