لینک های دسترسی

Breaking News

تاثیر مواد غذایی و ویتامین ها بر مرض آتیزم


کودک مبتلا به آتیزم
کودک مبتلا به آتیزم

سبزیجات ، میوه های تازه و خشک مغزدار بطور عادی دارای فولیک اسید ، نوعی از ویتامین بی، میباشد که در تجدید حجره های بدن کمک میکند.

داکتران بصورت عموم برای زنان قبل از انکه حمل بگیرند، گرفتن تابلیت های فولیک اسید را توصیه میکنند زیرا کمبود ویتامین بی، خطرات سوشکل اعضا را در نوزادان افزایش میدهد.

مرض اتیزم یا خیال پرستی یکی از امراض عصبی در حال گسترش در امریکای شمالی بشمار میرود. برخی از علایم ابتلا به این مرض در نزد اطفال، علاقه وافر به اشیا، انجام حرکت های غیر معمول بدنی، عدم تمرکز چشم و برقراری رابطه احساسی و کندی در اموزش لسان میباشد.

موسسه خصوصی بنام "د مارچ آف دایمز" در ایالات متحده برای جلوگیری از بروز این مرض در میان نوزدان، یک قدم پیش تر رفته و به تمام زنان گرفتن تابلیت ویتامین بی را حتی اگر پلان حامله شدن را نیز ندارند، توصیه میکند.

نوع دیگر ویتامین که میتواند در کاهش بروز این مرض در نوزدان تاثیر گذار باشد، ویتامین فولیک اسید است که داکتران خانم های را که پلان حامله شدن را دارند، ترغیب به استفاده مداوم ان میکنند. فولیک اسید از سو شکل لوله عصبی در جنین جلوگیری میکند.

مرض آتیزم، تحت یک گستره بزرگ در وجود افراد عرض وجود میکند. برخی از افراد مبتلا به نوع شدید اتیزم حتی قادر به صحبت نیستند ولی برخ دیگر که مبتلا به نوع اسپرگر اتیزم میباشند دارای استعداد های خارق العاده در برخی موضوعات مانند ریاضی، موسیقی و هنر میگردند.

اما نوع متوسط این مرض که با کندی اموزش زبان همراست، با توجه والدین و برنامه های خاصی که برای اموزش لسان و استعداد طفل مد نظر گرفته میشود، تا زمان بلوغ برطرف میگردد.

این در حالیست که در طول پنجاه سال گذشته، تعداد اطفالی که به نوعی از آتیزم مبتلا هستند رشد فوق العاده یی نموده است.

گرچه برخی از والدین در امریکای شمالی و اروپا، دریافت برخی از واکسین ها را دلیل ابتلا کودکان شان با آتیزم میپندارند ولی محققین طبی تاکنون قادر به یافتن دلیل اصلی ابتلا کودکان به این مرض روانی نگردیدند.

مرض اتیزم در میان کودکان رو به رشد است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

XS
SM
MD
LG