لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و متفقین متعهدبه ارسال مشاورین نظامی به عراق


چک هیگل برای بررسی جنگ در برابر گروه دولت اسلامی وارد عراق شد
چک هیگل برای بررسی جنگ در برابر گروه دولت اسلامی وارد عراق شد

چک هیگل وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا به خاطر بررسی چگونگی جنگ در برابر گروه دولت اسلامی از عراق بازدید کرده و با حیدر العبادی صدراعظم عراق و فرماندهان امریکایی در آن کشور ملاقات کرد.

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا به خاطر بررسی چگونگی جنگ در برابر گروه دولت اسلامی از عراق بازدید و با حیدر العبادی صدراعظم و فرماندهان امریکایی درعراق ملاقات نمود.

از زمانیکه رئيس جمهور اوباما به نیروهای امریکایی دستور خروج از عراق را در سال ۲۰۱۱ صادرکرد ، این نخستین بار است که از عراق دیدار میکند. این دیدار وزیر دفاع امریکا چهار ماه بعداز پیاده ساختن حملات هوایی علیه گروه دولت اسلامی صورت میگیرد.

هیگل پس از ورود در یک سفر اعلام نشده در بغداد، به گروهی از نیروهای دو صد نفری امریکایی و آسترالیایی گفت که درست مثل افغانستان، عراق کشور مردم آن است، و باید آنرا خود رهبری کنند، آنها هستند که در نهایت مسئول نتایج پایانی می باشند.

وزیر دفاع امریکا گفت درست است ایالات متحده میتواند کمک نماید ، آموزش و مشوره دهد و آنرا انجام خواهد داد واز آنها حمایت خواهد کرد ، اما ابراز داشت که این حکومت عراق است تا سعی نماید یک حکومت همه شمول را ایجاد کند تا همه مردم و اقشار جامعه در آن سهیم باشند و به آنها اطمینان و باور داشته باشند و آن برای آیندۀ عراق ضروریست.

ایالات متحده با متفقین متعهد به ارسال یک هزار و پنجصد تن از نیرو های ائتلاف برای کمک به آموزش و مشاوره به سربازان عراقی و کردی شده اند. این تعداد برعلاوه سه هزار و یکصد تن از سربازانی است که رئیس جمهور اوباما اجازه استقرار انها را در عراق داده است.

جیمز تری فرمانده نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده گفت :شرکای ائتلاف نیز وعدۀ ارسال یک هزار و پنجصد تن از مشاورین نظامی را به عراق داده اند.

او گفت که این گروه دولت اسلامی است که در موضع دفاعی قرار دارد و برای نگهداشتن آن بخش های از عراق تلاش دارند که تحت کنترول در آورده اند. اما او گفت که شورشیان هنوز هم قادر به انجام حملات هستند.

درهمین حال خالد العبیدی وزیر دفاع عراق با فرماندهان ارشد نظامی در سفر به شهر تازه آزاد شدۀ بیجی ملاقات کرد.

العبیدی شجاعت و شهامت اردوی عراق را درین سفرش ستایش نموده از سربازان خواست هرقطعه از سرزمین عراق را که از دست رفته ، باید دوباره متصرف شوند.

وزیردفاع عراق ابراز داشت که وی امیدواراست تا هر وجب عراق که از دست رفته ، به زودی آزاد گردد. او گفت شب و روز، روند آزاد سازی همه بخش های سرزمین عراق را که به تصرف گروه دولت اسلامی درآمده با تعیین فرماندهان ، افسران و سربازان شجاع پیگیری و دنبال خواهد کرد.

شهربیجی که از شهرهای کلیدی عراق است ، بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در آن قرار دارد که در ماه جون به تصرف گروه دولت اسلامی درآمدو به تازگی ازتصرف این گروه بدست آمد.

چک هیگل برای بررسی جنگ در برابر گروه دولت اسلامی وارد عراق شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:29 0:00

XS
SM
MD
LG