لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز دوباره درگیری در ولسوالی دانگام ولایت کنر


ارشیف
ارشیف

درگیری میان طالبان افغان و طالبان پاکستانی در ولسوالی دانگام روز گذشته آغاز گردیده بود اما شب گذشته این درگیری با راندن طالبان به آن طرف مرز خاتمه یافت .

مقامات امنیتی افغان در این ولایت میگویند که صبح امروز بار دیگر درگیری میان دو طرف آغاز گردیده است.

مسوولین امنیتی در ولایت کنر میگویند که حوالی ساعت پنج صبح امروز صد ها طالب پاکستانی درپهلوی طالبان مسلح افغان درولسوالی دانگام با مردم محل ونیروهای امنیتی افغان بار دیگر درگیری را آغاز نمودند.

جنرال عبدالحبیب سید خیل،قوماندان امنیه کنر به صدای امریکا گفت که صبح امروز طالبان پاکستانی در مناطق کارکور،خرووتی وساوون ولسوالی دانگام ،حملات شانرا برپوسته های نیروهای امنیتی افغان آغاز کردند.

او افزود که درگیری هنوز هم میان طالبان پاکستانی ونیروهای امنیتی افغان درمنطقه ادامه دارد.

سیدخیل،گفت که دردرگیری شب گذشته به تعداد ۱۴ تن از افراد مسلح کشته وبیشتر از ۲۰ تن آنها کشته شدند.

اما دگر وال محمد نعمان هاتفی،سخنگوی زون ۲۰۱ قول اردوی سیلاب به صدای امریکا گفت که از روز گذشته به اینطرف در نتیجه درگیری میان دو طرف به تعداد ۴۱ تن این افرادکشته شده است.

او افزود که دراین درگیری به تعداد ۴۷ تن از مخالفین مسلح زخمی شده اند.

به گفته هاتفی،دراین درگیری به تعداد سه تن از نیروهای امنیتی کشته وشش تن دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی زون ۲۰۱قول اردوی سیلاب گفت که طالبان مسلح میخواستند که درمنطقه افرادی را که برعلیه شان قیام کرده بودند،از بین ببرندوولسوالی را نیز سقوط بدهند.x

ملک محمد زمین،یک تن از متنفذین قومی ولسوالی دانگام میگوید که درمنطقه کارکور این ولسوالی مردم محل با طالبان پاکستانی مصروف درگیری اند و مرمی ومهمات آنها در حال تمام شدن است.

او افزود که درهفته جاری نیروهای امنیتی سرحدی پاکستانی از آن سوی دیورند درحدود سه کیلو متر داخل خاک افغانستان شده اند وپوسته های خود را جا به جا کرده اند.

ملک محمد زمین،گفت که جابه جا کردن پوسته های پاکستانی درداخل خاک افغانستان منازل مردم محل را با خطر روبرو کرده است.

او افزود که اگر درگیری بیشتر گردد ممکن این افراد مسلح منازل مردم محل را آتش بزنند.

در ۲۴ ساعت گذشته این بار دوم است که نیروهای امنیتی ادعا میکنند که در پهلوی طالبان افغان صد ها تن طالبان پاکستانی با نیروهای امنیتی افغان ومردم مصروف درگیری در ولسوالی دانگام اند.

خواستیم دراین مورد نظر قونسلگری پاکستان در جلال آباد را نیز داشته باشیم اما با تماسهای مکرر موفق نشدیم.

طالبان مسلح ،درگیری در ولسوالی دانگام را تایید میکنند وادعا مینمایند که درنتیجه درگیری دو پوسته نیروهای امنیتی افغان را در این ولسوالی تصرف نموده اند.

XS
SM
MD
LG