لینک های دسترسی

Breaking News

برکناری مقامات محلی هرات از سوی رئیس جمهور غنی


South Korea's K-1 tank fires smoke shells during a joint military drill between U.S. and South Korean Marines in the southeastern port of Pohang, South Korea.
South Korea's K-1 tank fires smoke shells during a joint military drill between U.S. and South Korean Marines in the southeastern port of Pohang, South Korea.

رئیس جمهور افغانستان در سفر به ولایت هرات از تغییرات گسترده در سکتورهای امنیتی و ملکی خبر داد.

محمد اشرف غنی میگوید بعد از این افغان ها تحمل فرهنگ فساد اداری را نخواهند داشت.

آقای غنی که به دنبال شدت یافتن نا امنی ها به هرات سفر کرده در دیدار با بزرگان قومی،‌ متنفذین،‌ علما، ‌نمایندگان زنان و فعالین جامعه مدنی از تغییرات گسترده برای بهبود وضعیت امنیتی و حکومتداری در آن ولایت سخن زد.

رئیس جمهور افغانستان طی در کنفرانس خبری گفت "در بخش امنیتی یک سلسله تغییرات اساسی را هدایت داده ایم که به گونۀ بنیادی اختطاف و قتل باید ختم شود."

آقای غنی علاوه کرد که هدایت داده است "تمام قوماندانان امنیه ولسوالی ها تبدیل شوند و جاهای اینها را بازم هراتی های مناسب بر اساس کفایت وظیفوی خواهد گرفت کسی از بیرون نمی آید."

رئیس جمهور افغانستان به گونه غیر مستقیم از دخالت کشورهای همسایه در ناامنی های آن ولایت مرزی سخن زده گفت "یگانه راه پایان دادن به این مشکلات مستحکم نمودن مرزهای این کشور است."

آقای غنی در ادامه گفت دیگر تحمل فرهنگ فساد اداری را در کشور ندارد و برای پایان دادن به این معضل از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

برکناری روسای ادارات ملکی

محمد اشرف غنی همچنان گفت به دلیل شکایت های گسترده از برخی ادارات، روسای آن را سبکدوش و شماری از آنان را تحت تعقیب عدلی قرار داده است.

آقای غنی در جریان صحبت هایش از تبدیلی تمام ولسوال های خبر داد که امتحان رقابتی را سپری نکرده اند.

رئیس جمهور گفت"در بخش شکایت هموطنان ما از ادارات خاص؛ څارنوال هرات بدل شد، رئیس معارف هرات از نزدش نهایت شکایت موجود بود نه تنها از کار برطرف است بلکه مورد تعقیب عدلی قرار می گیرد، رئیس مواد نفتی و رئیس برق هرات هر دو از نزدشان شکایت بسیار است هر دو از کار برکنار و تحت تعقیب عدلی قرار دارند."

در این سفر شماری از رجال برجستۀ افغانستان و انجینیران زمین شناسی چون داکتر همایون قیومی رئیس پوهنتون سن حُوزۀ امریکا؛‌ رئیس جمهور غنی را همراهی می کردند که در سفر به ولسوالی چشت هرات، از بند سلما دیدن نمودند.

آقای غنی بند سلما را یکی از پرهزینه ترین بندهای آب دنیا عنوان کرده گفت که بر اساس تحقیقات آنها ۹۷ فیصد کار ساختمانی آن به پایان رسیده و تلاش هایشان برای بهره برداری آن به شدت ادامه دارد.

رئیس جمهور افغانستان در حالی به ولایت هرات سفر می کند که حدود یک هفته قبل یک هیأت بلند رتبه را به منظور بررسی اوضاع امنیتی هرات ولایت فرستاد.

هیأتی که با بازگشت به کابل و ارایۀ تحقیقاتش از اوضاع امنیتی آن ولایت؛‌ رئیس جمهور افغانستان را وادار به برکناری سید فضل الله وحیدی سرپرست ولایت هرات و سفرش به این ولایت کرد.

XS
SM
MD
LG