لینک های دسترسی

Breaking News

اجساد و قطعات بیشتر از پرواز ایرایشیا جمع آوری شد


خویشاوندان قربانیان حادثه هواپیمایی ایرایشیا
خویشاوندان قربانیان حادثه هواپیمایی ایرایشیا

بامبانگ سولیستیو، رئیس گروه نجات و جستجوی ملی اندونیزیا روز جمعه به اژانس رویترز گفت که " تائید کرده میتوانم که تا این لحظه ما سی جسد را یافته ایم."

گروه نجات روز جمعه اجساد و قطعات بیشتری از پرواز ایرایشیا را جمع آوری کردند. مقامات اندونیزیایی امروز جمعه گفتند در میان اجساد بدست آمده جسد یک مهماندار طیاره نیز شناسایی شده است که یونیوفرم به تن داشت.

یک تیم مجهز چند ملیتی متخصصین، امروز جمعه در منطقه ای که گمان می رود هواپیمای مسافربری ایرایشیا در آن سقوط کرده است، به جستجوی جعبه سیاه هواپیما می پردازند.

هوای بد روز پنجشنبه بار دیگر مانع جستجوها شد و غواصان نتوانستند لاشه هواپیمای ایربس A۳۲۰ - ۲۰۰ را دریابند. هواپیمای ایرایشیا که از سورابایا اندونیزیا به سنگاپور می رفت، روز یکشنبه با ۱۶۲ سرنشین سقوط کرد.

فرانسه اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد یک کشتی با دو هیدروفون، و یا دستگاه های تشخیص صوت در زیر دریا، قرار است تا اوایل روز جمعه وارد منطقه شود. در این کشتی متخصصان فرانسوی، سنگاپوری و اندونزیایی حضور دارند.

جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما و قربانیان پرواز QZ۸۵۰۱ به رهبری اندونیزیا در شمال دریای جاوا، نزدیک تنگه کاریماتا متمرکز شده است، جائیکه چندین جسد و قطعاتی از هواپیما در آن پیدا شده است.

مسوولان پیشتر گفته بودند که ممکن است پیدا کردن جعبه های سیاه هواپیما تا یک هفته زمان ببرد. بررسی کنندگان امیدوارند این جعبه ها بتواند روشن کند که چه اتفاقاتی منجر به سقوط هواپیما شد. تیم فرانسوی بی.ایی.ای در تمامی صحنه های سقوط هواپیماهای ایربس حاضر می شود.

قوای هفتم بحری امریکا روز جمعه گفت دومین کشتی این نیرو به منطقه فرستاده شده است. پیشتر کشتی سامپسون را امریکا برای کمک به جستجوها به منطقه فرستاده بود. کشتی دوم، فورت ورث، ماموریت پیوستن به جستجوها را ندارد اما در حالت آماده باش خواهد بود و در صورت درخواست مقامات اندونیزیایی به ماموریت جستجوها خواهد پیوست. کشتی نیروی دریایی آمریکا، سامپسون، دو جسد را روز پنجشنبه پیدا کرد.

XS
SM
MD
LG