لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش تند کوریای شمالی در برابر تعزیرات جدید


کوریای شمالی از وضع تعزیرات جدید امریکا علیه آن کشور به اتهام رخنه در سیستم انترنتی سونی پکچرز، برافروخته شده و آن را خصومت و سرکوبی خواند.

به نقل از آژانس خبرگزاری رسمی کوریای شمالی، سخنگوی وزارت خارجه آن کشور این تعزیرات جدید را دشمنی و سرکوبی توصیف کرده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ کوریای شمالی میگوید "پالیسی ای که امریکا به گونۀ دوامدار و پیگیرانه برای سرکوب کوریای شمالی به کار می برد و بی جهت خصومت را دامن می زند، تنها عزم و ارادۀ دولت کوریای شمالی را برای دفاع از حاکمیت آن کشور جدی تر می سازد".

رئیس جمهور اوباما روز جمعه فرمانی را امضا کرد که به اساس آن علیه کم جونگ اون، رفقای سیاسی اش در ادارات استخبارات و دفاع، حزب کارگر، و سه کمپنی نظامی برخوردار از حمایت حکومت کوریای شمالی، تعزیرات تازه وضع گردید.

پس از وقوع حمله انترنتی بر شرکت سونی پکچرز، این نخستین اقدام علنی رئیس جمهور اوباما در برابر کوریای شمالی بود. وی قبلاً تعهد عکس العمل مناسب را نموده بود، و همچنان امکان اقدامات سری را نیز رد نکرده بود

آقای اوباما در مورد حملات انترنیتی اخیر بر شرکت سونی پکچرز گفت: "فکر نمی کنم که این یک اقدام جنگجویانه بوده باشد، فکر می کنم یک حرکت تخریبکارانه سیستم انترنتی بود که بسیار گران تمام شد. ما آن را جدی میگیریم."

قصر سفید گفت وضع تعزیرات، فقط گام نخست مجازات کوریای شمالی بخاطر چندین عمل تحریک کننده به شمول رخنه در سیستم انترنتی امریکا است.

در همین حال وزارت مالیۀ امریکا اعلام داشته که گام های تازه، تعزیراتی را جدی تر می سازد که قبلا وضع بر کوریای شمالی وضع گردیده بود.

تعزیرات قبلی علیه کوریای شمالی در ارتباط به برنامه هسته یی آن کشور وضع شده بود. این اولین بار است که تعزیرات در رابطه به امنیت انترنتی وضع می گردد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG