لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مهاجمان بر قوماندانی امنیه کندز مهار شد


در این رویداد پنج مهاجم ملبس با یونیفورم پولیس دخیل بود
در این رویداد پنج مهاجم ملبس با یونیفورم پولیس دخیل بود

پنج حمله کننده انتحاری حوالی ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز به قوماندانی امنیه ولایت کندز حمله نمودند و می خواستند که داخل ساختمان این قوماندانی گردند که با مقاومت نیروهای امنیتی افغان مواجه شدند.

سید سرور حسینی،سخنگوی پولیس کندز به صدای امریکا گفت که پنج حمله کننده انتحاری که لباس پولیس به تن داشتند امروز صبح به این قوماندانی حمله نمودند.

او گفت که نخست یک حمله کننده انتحاری مواد همراهش را در مقابل قوماندانی انفجار داد و سه تن دیگر می خواستند که داخل محوطه قوماندانی شوند اما در یک درگیری ۲۰دقیقه یی توسط پولیس کشته شدند.

آقای حسینی گفت که حمله کننده پنجمی موتر مملو از مواد انفجاری اش را دورتر از ساختمان این قوماندانی در سرک عمومی منفجر نمود.

سخنگوی قوماندانی امنیه کندز افزود که در این درگیری یک پولیس زخم برداشته است. اما شاهدان عینی میگویند که دراین درگیری به شمول یک پولیس سه تن زخمی شده اند.

در یک رویداد دیگر در اثر انفجار در شهر جلال آباد یک نفر کشته و به شمول انگیزه شینواری عضو شورای ولایتی ننگرهار هفت نفر زخمی شد. پنج تن از زخمی شدگان این رویداد دختران متعلم بودند.

احمد ضیأ عبدالزی، سخنگوی ولایت ننگرهار ضمن تایید این رویداد به صدای امریکا گفت که در اثر انفجار بم مقناطیسی بر موتر حامل این عضو شورای ولایتی ننگرهار، رانندۀ خانم شینواری کشته شده است.

براساس گزارش ها انگیزه شینواری که هردوپای خود را در این حادثه از دست داده است، برای درمان به کابل منتقل شده است. همچنان مقام های صحی ولایت ننگرهار از وضعیت وخیم صحی یکی دیگر از زخمی شدگان این رویداد خبر داده اند.

مسوولیت این رویداد ها را تا کنون فرد یا گروهی به عهده نگرفته است، اما مقام های افغان همواره این گونه حملات را به طالبان نسبت داده اند.

XS
SM
MD
LG