لینک های دسترسی

Breaking News

کارتر: آقای غنی خواهان دوام حضور ما در افغانستان است


اشتن کارتر، وزیر دفاع امریکا، بروز سه شنبه در اولین مجلس استماعیه در برابر اعضای کمیتۀ امور تخصیص بودجۀ مجلس نمایندگان در کانگرس تصریح کرد که ایالات متحده امریکا باید میعاد حضور نیرو های نظامی اش را در افغانستان مجددا مورد غور قرار دهد.

آقای کارتر در پاسخ به سوالی در مورد درس های که از جنگ عراق آموخته شد و اینکه چه نوع پلانی برای خروج عساکر امریکا از افغانستان دارد تا پیشرفت ها و دست آورد ها حفظ گردد، بیان داشت که حکومت افغانستان خواهان دوام حضور نیرو های امریکا در افغانستان است و از دو جهت اوضاع در افغانستان با اوضاع در عراق فرق می کند، اول

انکه آقای غنی می خواهد که ایالات متحده در انجا باقی بماند و بعد توافقنامه امنیتی از موجودیت ایالات متحده در افغانستان استقبال می کند. که چنین توافقنامه یی با عراق وجود نداشت و بعد اینکه ایجاد حکومت وحدت ملی با شمولیت تمام نژاد های افغانستان که با هم یکجا کار میکنند چیزیست که در عراق صورت نگرفته بود و این خود دستاورد مهمی برای افغانستان محسوب میگردد.

در همین حال جنرال مارتن دیمپسی، لوی درستیز امریکا، که در این مجلس استماعیه حضور داشت در اشاره به دهشت افگنی گفت که باید بر دهشت افگنان فشار وارد گردد. وی بیان داشت که یک شبکه دهشت افگنی از افغانستان تا نایجیریا وجود دارد که باید بر آنها فشار وارد اید در افغانستان نکته مهم و حساس ان بشمار میرود.

این نظریات در حالی از جانب مقامات ارشد ارائه شده است که رئیس جمهور افغانستان اولین سفر رسمی خود را در ختم ماه مارچ به امریکا انجام می دهد و قرار است خطابه یی را نیز در کانگرس ایراد کند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG