لینک های دسترسی

Breaking News

خوشبینی تاجران حوزه غرب در مورد سفر غنی به ایران


هرات، افغانستان
هرات، افغانستان

تاجران در غرب افغانستان به سفر رئیس جمهور غنی به ایران خوش بین هستند و تاکید دارند که باید مشکلاتی که آنها در راستای انتقال اموال خود دارند، بر طرف شود.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در راس یک هیات عالیرتبه بروز یکشنبه جهت یک سفر دو روزه به ایران سفر کرد و با مقام های بلند پایه ان کشور بشمول ایت الله علی خامنه یی، رهبر ارشد ایران و حسن روحانی رئیس جمهور ملاقات کرد.

مسوولان اتاق تجارت در غرب افغانستان میگویند که سفر آقای غنی به ایران میتواند انگیزه ای برای تاجران جهت سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه بخصوص از سوی تاجران ایرانی باشد.

از سوی دیگر مسولین اتحادیه صنعت کاران در غرب افغانستان میگویند که شماری از تاجران این حوزه نیز ریس جمهور غنی را به ایران همرایی می کنند و در صورتیکه توافق های صورت گرفته عملی شود، این موضوع میتواند از فرار سرمایه ها به کشور های خارجی جلو گیری کرده وزمینه سرمایه گذاری را برای تجار فراهم اوردو اقتصاد این منطقه رشد کند.

هرات، فراه و نیمروز در غرب افغانستان، از جمله ولایاتی هستند که مرز مشترک با ایران دارند و هر روز کالاهای زیادی توسط تاجران از این طریق به داخل افغانستان انتقال داده می شود.

در چند سال گذشته همواره تاجران از نحوه کار گمرکی و چگونگی انتقال کالهای خود از طریق بندر های ایرانی به افغانستان شکایت داشتند و خواستار حل آن گردیده بودند و این نخستین سفر رئیس جمهور غنی را به ایران به فال نیک برای بهبود تجارت در افغانستان و انکشاف اقتصاد حوزه غرب میپندارند.

حوزه غرب امیدوارست که تجارت با ایران بهبودی یابد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:18 0:00

XS
SM
MD
LG