لینک های دسترسی

Breaking News

بینر، نتنیاهو را به فاتحه ام دعوت کرده است - اوباما


خطابه اقای اوباما در ضیافت رسانه ها
خطابه اقای اوباما در ضیافت رسانه ها

ضیافت برای رسانه ها، یک مهمانی سالانه است که قصر سفید انرا دایر کرده و در ان میزبان رسانه های امریکایی میباشد. در این ضیافت، رئیس جمهور امریکا و برخی هنرمندان شناخته شده این کشور، با ارائه خطابه های طنز امیز به بررسی اوضاع پرداخته و روسای جمهور با استفاده از فرصت و به کمک طنز به ارائه پاسخ های غیر مستقیم سیاسی به مخالفین خویش میپردازند.

قصر سفید از سال نوزده صد و چهارده، میزبان این ضیافت بوده است و حضور روسای جمهور مختلف با خطابه های جالب در ان، باعث باقی ماندن خاطرات مختلف از دوران ریاست جمهوری انها گردیده است. رئیس جمهور اوباما نیز شام روز شنبه در قصر سفید میزبان رسانه ها در این ضیافت سالانه بود و خطابه یی مملو از طنز و کمدی را برای مهمانان که همه اعضای برجسته رسانه های شناخته شده امریکا بودند ایراد کرد.

هدف اولین فکاهی های رئیس جمهور اوباما، حزب جمهوریخواه و تنش اداره اقای اوباما با این حزب بود، اقای اوباما که به نظر برخی، بیشتراز عمر خود در طول دوران ریاست جمهوری، کهن سال گردیده است، بیان داشت که من انقدر حال کهن سال بنظر میرسم که جان بینر، رئیس مجلس نماینده گان، از هم اکنون از بنیمن نتن یاهو صدراعظم اسرائیل برای دادن خطابه در فاتحه ام دعوت بعمل اورده است.

اقای اوباما در این خطابه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در راه در ایالات متحده نیز پرداخت که در ان خانم هلری کلینتن خود را نامزد نموده است. او از کلینتن منحیث "دوستی که تا چند هفته قبل میلیون ها دالر درامد داشت و حال در یک موتر در ایالت ایاوا زندگی میکند" یاد کرد.

نکته بعدی گنجانیده شده در خطابه رئیس جمهور، پیشنهادات وی برای لایحه های بود که هیچ کدام بدلیل رای کانگرس که اکنون حزب جمهوریخواه در ان در اکثریت قرار دارند، تصویب نشد. اقای اوباما این تحول را "روحیه تازه سطل ذباله یی" خواند که او انرا پذیرفته است.

در ختم این خطابه، رئیس جمهور اوباما از رسالت مطبوعات و ژورنالستان در پوشش خبری و اگاهی رسانی به مردم تقدیر بعمل اورد و بیان داشت که در طول سال گذشته خبرنگارانی مانند استیو ساتلوف و جمیز فولی را از دست دادیم که برای آوردن روشنایی به تیره ترین بخش های جهان رفته بودند.

اقای اوباما از خبرنگارانی یاد کرد که بشکل غیر عادلانه در دور جهان روی جرم خبررسانی محبوس اند و به خانواده جیسون رضائیان، خبرنگار محبوس در ایران، وعده سپرد که او را امن به نزد خانواده اش باز خواهند گردانید.

این آخرین خطابه رئیس جمهور اوباما در ضیافت رسانه ها محسوب میشود در حالیکه وی در ختم دو دوره ریاست جمهوری خویش قرار دارد و رئیس جمهور تازه ایالات متحده در طول انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده، به قصر سفید خواهد امد.

در عین زمان، پول جمع اوری شده از این ضیافت برای فراهم اوردن بورس های تحصیلی برای خبرنگاران جوان و دادن جوایز به خبرنگاران شناخته شده به مصرف میرسد.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG