لینک های دسترسی

Breaking News

حضور و مبارزه مشترک نیرو های عراقی و شیعه در رمادی


یک روز بعد از عملیات هوایی قوای ائتلاف بر اهداف گروه دولت اسلامی در رمادی، شورشیان مسلمان شیعه با قوای اردوی عراق در نزدیکی رمادی تعبیه شدند. سخنگوی قوای امریکایی در عراق میگوید شب گذشته ٢٢ حمله هوایی گروه اسلامی را در رمادی هدف قرار دادند.

درگزارشات اخیر آمده است که گروه دولت تسلامی اداره آخرین منطقه در سرحد عراق را بدست آورد. این یکی از آخرین دست آورد های این گروه دهشت افکن است. هراس آن میرود که این گروه به بغداد، پایتخت عراق نیز حمله کند.

اکنون اداره کامل شهر پالمیرا در سوریه بدست گروه دولت اسلامی است. این گروه پوستر ها و عکس های بشارالاسد را از دیوار ها و از جاهای تولیدات نفت در اطراف شهر دور کردند.

نگرانی ها وجود دارد که هدف بعدی گروه دولت اسلامی تخریب این شهر باستانی خواهد بود. ساجن گوهل، مسؤول بخش امنیت بین المللی در بنیاد آسیا پسیفیک میگوید تصرف شهر پالمیرا برای استراتیژی جنگ گروه دولت اسلامی موفقیت حساب میشود.

گروه دولت اسلامی از کوبانی ماه جنوری به کمک حملات هوایی ائتلاف (بین المللی) بیرون رانده شد و انتظار آن میرفت که این شکست نقطه عطف باشد. اما سه ماه بعد گروه دهشت افگن موفقیت دوگانه را در پالمیرا سوریه و رمادی عراق جشن گرفتند که در ١٢٠ کیلومتری بغداد، پایتخت عراق قرار دارد.

ساجن گوهل میگوید از دست دادن رمادی ناکامی بزرگ استراتیژیک بود. قدم بعدی برای گروه دولت اسلامی یا داعش حمله بربغداد خواهد بود. آنها شاید موفق نشوند اما نکته مهم این است که بغداد را هدف قرار میدهند که تاکنون کشور های غربی خواسته اند آنرا حفظ کنند.

کشور های غربی برهبری ایالات متحده از حملات ائتلاف برعلیه پایگاه های گروه داعش در عراق و سوریه حمایت میکنند که واشنگتن میگوید استراتیژی پیشرفت را اختیار کرده اند.

اما افضل اشرف از انستیتیوت خدمات متحد شاهی میگوید نبود استراتیژی مشترک باعث آن شده است که گروه دولت اسلامی جنگجویان را از منطقه و فراتر از منطقه در صفوف خود جذب کند و تحلیل گران میگویند موفقیت این گروه در میدان جنگ شایعات قویتر شدن این گروه را بیشتر ساخته است.

جنگ در رمادی جریان دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:27 0:00

XS
SM
MD
LG