لینک های دسترسی

Breaking News

سپ بلاتر نیز مورد پیگرد قانونی امریکا قرار دارد


منابع خبری امریکایی گزارش میدهد که سپ بلاتر، رئیس فدارسیون بین المللی فوتبال یا فیفا در پیرامون اتهامات فساد، توسط سارنوالان حکومتی و ادارۀ تحقیقاتی فدرال ایالات متحده یا اف بی آی مورد تحقیق قرار دارد.

خبر تحقیق در مورد سپ بلاتر رئیس فیفا چند ساعت بعد از آن به نشر رسید که بلاتر روز سه شنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در زوریخ بصورت غیر مترقبه اعلان کرد که استعفا می دهد.

بلاتر می گوید فیفا به یک سازماندهی دوباره و جدی ضرورت دارد" تصمیم گرفتم که دوباره انتخاب گردم بخاطری که بهترین گزینه برای نهاد ما بود. انتخابات خاتمه یافت اما مشکلاتی که فیفا به آن مواجه است خاتمه نیافته است . با وجودیکه اعضای فیفا مرا دوباره منحیث رئیس انتخاب کرده اند، اما چنین معلوم می شود که این تغیر در جهان فتبال برای همه قابل قبول نیست."

بلاتر به یک هیت فوق العاده فدرایسون فتبال هدایت داد تا یک رئیس جدید را انتخاب کند و گفت که تا آن زمان روی قدرت باقی خواهد ماند. متخصصین امور انتظار دارند که انتخاب رئیس جدید ممکن بین ماه دسمبر سال روان تا ماه مارچ سال ۲۰۱۶ صورت گیرد.

پیگرد قانونی انترپول

از سوی دیگر پولیس بین المللی یا انترپول، امروز اعلان کرد که در رابطه به اتهام فساد، دو مقام پیشین فیفا و چهار رئیس اجرایی شرکت های مرتبط به آن را زیر تعقیب شدید قرار داده است.

از آن جمله دو تن آنها جک وارنر معاون سابق رئیس فیفا، تبعه ترینیداد، و نکولس لییوز ،عضو سابق کمیته اجرایی فیفا، تبعه پاراگوای، در کشور های شان دستگیر شده اند.

سه تن دیگر الیزاندرو بورزاکو و دوبرادرش هوگو و مارینانو از ارجنتین استند که متهم به پرداخت ۱۰۰ ملیون دالر رشوه برای حصول امتیاز نشرات رسانه یی می باشند، و نفر ششم هوزی مارگویلیز مجری نشرات برازیلی می باشد.

ادعای آسترالیا

در همین حال نک سنافن سناتور آسترالیا به تعقیب اعلان استعفای بلاتر، از فیفا خواست تا پولی را که برای مزایده ناکام برای میزبانی سال ۲۰۲۲ جهام جهانی فتبال پرداخته بود، مسترد نماید" مستحق استیم که ۴۵ ملیون دالر ، پول مالیه دهنده گان را، پس گیرئیم، و همچنان باید به جامعه جهانی بگوئیم که مسابقات سال ۲۰۲۲ بخاطر فساد در جریان مزایده و همچنان به دلیل مرگ ۱۲۰۰ کارگر خارجی بخاطر ایجاد تسهیلات برای مسابقات جام جهانی، نباید در قطر صورت گیرد."

در یگ خبر دیگر مقامات سویس تحقیقات جداگانه را علیه یکتعداد افرادی آغاز کرده که متهم به اداره نا درست و تطهیر پول در ارتباط به تعویض امتیاز اجرای تورنمنت مسابقات ۲۰۱۸ به روسیه و تورنمنت ۲۰۲۲ به قطر می باشند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG