لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار مؤدبانۀ طالبان به رهبر گروه داعش


طالبان به داعش مشوره داده اند که از گسترش بخشیدن مراکز جنگ در افغانستان پرهیز کنند.
طالبان به داعش مشوره داده اند که از گسترش بخشیدن مراکز جنگ در افغانستان پرهیز کنند.

طالبان با فرستادن یک نامه سرگشاده به ابوبکر البغدادی رهبرداعش مشوره داده است که طرفداران شان در افغانستان را تحت بیرق طالبان در جبهات جنگ تنظیم کنند.

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان به رسانه ها گفته است که اخیرا" ملا اختر محمد منصور سرپرست شورای رهبری طالبان نامه یی را به رهبر گروه داعش فرستاده است.

ملا منصور در این نامه نگاشته است "مشوره من به شما اینست که به حرکت های اسلامی در هیچ جای دنیا شرایطی را برابر نکنید که خدای ناخواسته خدمت های آنها متاثر شود، تنظیم آنها خراب شود و اختلافات میان آنها به وجود بیاید و بالاخره این اختلافها سبب ریختن خون شود."

ملا منصور دراین نامه به رهبر داعش مشوره داده است که از زیاد شدن مراکز جنگ در افغانستان جلوگیری نماید. در این نامه آمده است که زیاد شدن جبهات جنگ در افغانستان پیامد ناگوار دارد.

طالبان دراین نامه از کارکرد های شیخ عبدالله اعزام، اسامه بن لادن، ابومصعب الزرقاوی ستایش کرده و آنها را به حیث شاگردان مدرسه جهاد افغانستان یاد کرده اند.

جنگ میان طالبان وداعش

از مدت شش ماه به اینطرف دربرخی از نقاط افغانستان گزارش از فعالیتهای گروه داعش داده شده است.

اما یک تعداد از کارشناسان به این باور اند که مبالغه زیادی از سوی برخی از رسانه ها در مورد حضور حقیقی گروه داعش صورت گرفته است.

این نخستین بار است که طالبان در مورد حضور گروه داعش در افغانستان اظهار نظر کرده و در صورت دوام فعالیتهای داعش از احتمال درگیری میان جنگجویان آن گروه و طالبان ابراز نگرانی کرده اند.

مسوولین نهاد های امنیتی افغانستان می گویند که در یک ماه گذشته در ننگرهار میان طالبان و گروهی که خود را وابسته به داعش می خواند، درگیری صورت گرفته است که درنتیجه آن جنگجویان طالبان از پنج ولسوالی آن ولایت رانده شده اند.

این مسوولین امنیتی می گویند که در حال حاضر درگیری میان طالبان و افراد داعش در ولسوالی خوگیانی و ولسوالیهای اطراف آن گسترش یافته است.

داعش تهدیدی برای طالبان

برخی کارشناسان نظامی فرستادن نامۀ طالبان به رهبر داعش را به مفهوم نگرانی طالبان از ظهور داعش در افغانستان تعبیر می کنند.

عتیق الله امرخیل کارشناس نظامی به صدای امریکا گفت که اکنون طالبان واقعا تهدیدها از سوی گروه داعش را احساس کرده اند.

جنرال امرخیل گفت"طالبان از این هراس دارند که مبادا گروه بزرگ آنها نادیده گرفته شود و در اثر همین نادیده گرفتن از بین بروند."

آقای امرخیل گفت "داعش نه تنها در افغانستان، بلکه در آسیای مرکزی و شمار دیگر نقاط جهان، نیت مستحکم کردن حاکمیت شانرا دارند و اولین هدف داعش از بین بردن طالبان در افغانستان است."

XS
SM
MD
LG