لینک های دسترسی

Breaking News

دستور مسلح ساختن نظامیان گارد ملی ایالات متحده صادر شد


تصاویر چهار تن از نظامیانی که در واقعه تنیسی جان باختند
تصاویر چهار تن از نظامیانی که در واقعه تنیسی جان باختند

شش ایالت، لوئیزیانا، اوکلوهوما، ارکانسا، تکزاس، فلوریدا و اندینا، دستور مسلح ساختن اعضای گارد ملی را در مراکز جلب و جذب نیرو صادر کردند در حالیکه تعداد تلفات واقعه مربوط به تهاجم بر یک مرکز نظامی در شهرک چاتونگا ایالت تینسی، بعد از انکه یک مجروح این واقعه درگذشت، به پنج تن افزایش یافت.

در گذشته کارمندان نظامی این ادارات غیر مسلح بودند و جواز حمل سلاح را نداشتند ولی اکنون طبق این دستور اجرائی، اعضای گارد ملی باید سریعا جواز حمل سلاح را دریافت داشته و حین ایفای وظیفه برای تامین امنیت خود و این مراکز مسلح باشند.

دیروز شنبه، اعضای خانواده محمد یوسف عبدالعزیز، مهاجم بیست و چهارساله یی که مسول این واقعه پنداشته میشود و در این تهاجم بضرب گلوله پولیس کشته شد، با صدور اعلامیه مطبوعاتی نهایت تاسف خود را روی این تصمیم و عمل وی تبارز دادند.

در عین زمان، تحقیق کننده گان هنوز این موضوع را به تثبیت نرساندند که ایا عبدالعزیز با گروه های ترورست در خارج از ایالات متحده در تماس بود یا این تهاجم را بشکل انفرادی انجام داده است.

دو روز متعاقب این واقعه، ری اودیرنو، لوی درستیز اردوی ایالات متحده میگوید که اردو، امنیت مراکز جذب نیرو نظامی را تحت غور دارد و در عین روز به نیرو های گارد ملی دستور داده شد تا در دفاتر و مراکزشان مسلح حضور یابند و دلیل این فرمان اجرایی حفاظت از نظامی ها بعد از وقوع واقعه تنیسی تلقی میگردد

ریک اسکات والی ایالت فلوریدا، گریگ ابوت والی تکزاس و مایک پینس والی اندینا نیز بر این نظرند که اعضای گارد ملی بعد از انکه پنج افسر نیرو های بحریه بضرب گلوله در شهر چاتونگا کشته شدند، باید از خود محافظت نمایند.

اقای اسکات، والی فلوریدا، واقعه تنیسی را یک تراژدی خوانده بیان میدارد که وی دستور اجرایی را امضا نمود که طبق ان پنجاه و پنج مرکز نظامی در سرتاسر ایالت فلوریدا تا زمان اطمینان از این موضوع که وضعیت این مراکز برای نظامیان امن خواهد بود، مسدود باقی میماند.

اقای اسکات هدف قرار گرفتن اردوی ایالات متحده را در خارج و داخل این کشور توسط گروه دولت اسلامی، نگران کننده خواند و بیان داشت که نباید بار دیگر واقعاتی از این نوع تکرار شود. وی به اعضای گارد ملی دستور اخذ مجوز حمل سلاح را در اسرع وقت داده است.

اعضای گارد ملی ایالات متحده مسلح میشوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:51 0:00

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG