لینک های دسترسی

Breaking News

کری: مصر نقش محوری را در اوضاع منطقه دارد


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده و سامح بشری وزیر خارجه مصر
جان کری وزیر خارجه ایالات متحده و سامح بشری وزیر خارجه مصر

جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده، در قاهره پایتخت مصر با سامع شکری، وزیر خارجه مصر در حالی ملاقات نمود که موضوع مبارزه با گروه دولت اسلامی و تروریزم در منطقه در صدر اجندای این ملاقات قرار داشت.

اقای کری با تاکید به اهمیت مبارزه ائتلاف برهبری ایالات متحده علیه گروه داعش بیان داشت که دو روز قبل جنرال جان الن، نماینده خاص ایالات متحده در این ائتلاف، در کانادا با بیست و دو عضو این ائتلاف ملاقات کرده و انها روی تشدید گسترده تر این مبارزه علیه داعش و پیشرفت در ان متعهد شدند.

اقای سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز روی اهمیت روابط میان مصر و ایالات متحده تاکید ورزید و بیان داشت که گفتگوی استراتژیک برای دو جانب از یک سلسله فرصت ها جهت غور روی زوایای مختلف روابط سیاسی، نظامی و اقتصادی میان ایالات متحده و مصر نمایندگی میکند که برای علایق هر دو کشور حائز اهمیت است.

اقای کری بروز یکشنبه در قاهره بیان داشت که پیشرفت ها در عرصه مبارزه با تندروان گروه دولت اسلامی صورت گرفته است که برای هر دو ایالات متحده و مصر مهم است.

اقای کری اضافه کرد که اهمیت مصر و اهمیت روابط میان ایالات متحده و مصر حائز اهمیت است و مصر یک نقش محوری را در منطقه و روابط جهان ایفا میکند و ایالات متحده به مصر اعتماد داشته و روی افزایش روابط با ان کشور متعهد است.

این اولین توقف وزیر خارجه ایالات متحده در سفرش به پنج کشور شرق میانه و اسیای جنوب شرق می باشد. بعد از مصر، قرارست آقای کری بروز دوشنبه به دوحه، پایتخت قطر سفر کند، محلیکه وی با مقامات شش کشور عضو شورای همکاری های خلیج و وزیر خارجه روسیه روی موضوعات مبارزه علیه گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه و معضله اوکراین ملاقات خواهد کرد و دور اخر سفر اقای کری به سنگاپور، مالیزیا و ویتنام تعین شده است.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG