لینک های دسترسی

Breaking News

آسترالیا ۱۲ هزار پناهجوی سوری و عراقی را می پذیرد


تونی ابوت، صدر اعظم آسترالیا می گوید که به ۱۲ هزار پناهجوی سوری و عراقی اجازه داده خواهد شد که به خاطر فرار از درگیری های "خونین" به آسترالیا بیایند.

آقای ابوت گفت که به خانواده های اقلیت ها به شمول مسیحیان، ایزیدی ها و مسلمانان اولویت داده می شود.

این برنامه اسکان مجدد برعلاوه ۱۴ هزار مهاجری می باشد که آسترالیا سالانه می پذیرد.

آقای ابوت این اقدام کشورش را یک "پاسخ سخاوتمندانه" در برابر وضعیت اضطراری بشری توصیف کرد.

او گفت: "توجه بیشتر ما به اسکان دایمی ۱۲ هزار افرادی خواهد بود که به حمایت دایمی نیاز دارند. آنان شامل زنان، کودکان و خانواده های اقلیت های ستم کشیده می باشند که در اردن، لبنان و ترکیه به طور موقت پناهنده شده اند."

تعهد جدید حکومت آسترالیا با استقبال احزاب مخالف روبرو شد و گروه سبز های آن کشور حتی حکومت را ترغیب کرد که تعداد بیشتر سوری ها در آسترالیا پذیرفته شوند.

آسترالیا همچنین ۲۸ میلیون دالر را به اداره پناهجویان ملل متحد پرداخته است تا این اداره بتواند مصارف کمپ های عاجل را تمویل کرده و سایر خدمات لازم را فراهم کند.

از سوی دیگر، حکومت آسترالیا به رهبری ابوت می خواهد حملات هوایی اش را پس از این فراتر از عراق گسترش داده و طیاره های آن کشور مواضع داعش را در سوریه نیز هدف قرار دهد.

اما منتقدین می گویند این کار بحران مهاجرت را بدتر ساخته و سبب "تشدید افراطیت" خواهد شد.

این در حالیست که در مورد قانونی بودن حملات هوایی بر سوریه نگرانی های ایجاد شده است چون حکومت سوریه بر خلاف مقامات عراقی، خواستار مداخله نظامی آسترالیا برای مبارزه علیه گروه داعش نشده است.

کانبرا پافشاری دارد که حمله بر داعش به دلیلی قانونی است که در قلمرو تحت کنترول این گروه تندرو سنی بی نظمی و بی قانونی حکمروایی دارد.

وزرای کابینه آسترالیا تاکید می ورزند که اقدام نظامی در عراق و سوریه برای امنیت ملی آسترالیا حیاتی می باشد.

گمان می رود که بیش از صد آسترالیایی با گروه های تندرو در شرق میانه یکجا شده باشد.

از جانب دیگر، ژان کلود جنکر، رئیس کمیسیون اروپایی از طرح اضطراری اتحادیه اروپایی را برای رسیدگی با بزرگترین بحران مهاجرت در اروپا پس از جنگ دوم جهانی خبر داد.

آقای جنکر امروز (چهارشنبه) در نخستین سخنرانی عمومی اش در پارلمان اروپا پیشنهاد برنامه الزامی جابجاسازی ۱۶۰ هزار مهاجر را در کشورهای مختلف اروپا اعلام کرد که در حال حاضر در یونان، هنگری و ایتالیا در بی سرنوشتی به سر می برند.

او از کشور های عضو اتحادیه اروپایی خواست تا در اجلاس چهاردهم سپتمبر وزرای داخله این اتحادیه از پیشنهاد جابجاسازی ۱۶۰ هزار مهاجر حمایت کنند.

XS
SM
MD
LG