لینک های دسترسی

Breaking News

کروشیا مهاجر می پذیرد


وزیر داخله کروشیا در یک بیانیه تلویزیونی گفت که کشورش آمادگی های کامل برای پذیرفتن پناهجویان را داشته و در صورت نیاز، یک طرح اضطراری را نیز رویدست دارد.

مقامات هنگری روز سه شنبه دو گذرگاه مرزی را رسما بخاطر آنچه آنها عدم کنترول کافی از جانب صربستان خواندند، مسدود نمودند. هنگری همچنان در دو ایالت جنوبی آنکشور حالت اضطرار را اعلان کرد.

صد ها پناهجو بر موانع جدید فشار اورده و تقاضای اجازه داخل شدن به آنکشور را میکردند. یکی از پناهجویان سوری می گوید تا زمانی در آنجا باقی می مانند که سرحد باز گردد" آنها پیشنهاد گزینه دیگر را به ما کرند مانند رفتن به منطقه سرحدی دیگر در صربیا، ما به هیچکس باور نداریم. اینجا می باشیم تا سرحد باز گردد."

حکومت هنگری روز چهارشنبه گفت که تنها ۳۶۶ پناهجو غیر قانونی داخل آنکشور شده بودند و دیروز سه شنبه در اولین روز عملی ساختن جدی قوانین جدید هنگری ، پناهجویان غیر قانونی دستگیر شدند.

درعین زمان در قصر سفید، رئیس جمهور اوباما در ملاقات با فلیپ ششم پادشاه هسپانیا گفت که تمام جهان باید در قسمت کمک به پناهجویان کمک کند" ما توافق کردیم که این مستلزم همکاری تمام کشور های اروپایی ، ایالات متحده امریکا ، و جامعه بین المللی است تا اطمینان حاصل گردد که مردم مصون وبرخورد انسانی با آنها صورت می گیرد، و در نهایت ما باید به منشاً مشکلات رسیدگی کنیم."

در همین حال انگلا مرکل صدراعظم جرمنی در برلین خواهان ایجاد جلسه خاص برای رسیدگی به بحران پناهجویان شد.

در یک گزارش دیگر پولیس هنگری روز چهارشنبه با انفاذ قانون جدید ۱۴ تن از پناهجویان أفغان به شمول پنج دختر جوان و یک خانم را در نزدیک سرحدش با صربستان توقیف نمود.

مقامات می گویند حدود سه هزار تن در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG