لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزان کردی آمادۀ متصرف شدن دوبارۀ شهررقه


رقه شهری در شمال سوریه ، دژ مستحکم و عمدۀ گروه دولت اسلامی است و در زمرۀ نقاطیست که آنرا حکومت آقای اوباما در طرح خود برای بدست آوردن دوبارۀ آن از تصرف گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش گنجانیده و رویدست دارد.

نیروهای مبارز محلی کردی در حال انجام مبارزه علیه شورشیان داعش در نزدیکی شهررقه هستند.جنگ میان مبارزان کردی و شورشیان گروه دولت اسلامی درحدود ۴۸ کیلومتری شمال رقه، پایتخت خود اعلام کردۀ گروه دولت اسلامی یا داعش ادامه دارد.

مبارزان کردی می گویند موقف آنان کمتر از دو کیلومتر دورتر از شورشیان گروه داعش است و آنها قادر اند تا به طور سریع از هرگونه پیشروی آنها جلوگیری کنند.

آنها درحال تنظیم خود و آمادگی برای دفع شورشیان می باشند. این مبارزان توسط حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده که مواضع گروه دولت اسلامی را در منطقه مورد هدف قرارمیدهد حمایت میشوند.

مبارزان کردی شهر تل ابیض در نزدیکی شهر رقه را درماه جون بدست اورند و اکنون کاملا آماده شده اند تا رقه را نیز بدست آرند.ایالات متحده در حمایت از مبارزان کردی به منظور مقابله با گروه داعش اسلحه فرستاده ،همچنین آنها از سوی اردوی دموکراتیک سوری در جنگ برای پس گرفتن شهر رقه پشتیبانی وحمایت میشوند.

در حالی که آمادگی های مناسب و روحیه عالی قطعات مربوط بعوامل مهم درتلاش برای باز پس گرفتن شهر است، تحلیلگران می گویند که مبارزه برای دوباره بدست آوردن رقه یک مبارزه واقعی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG