لینک های دسترسی

Breaking News

لفروف: با عمل تحریک بر انگیز ترکیه داخل جنگ نمی شویم


سرگی لفروف وزیر خارجه روسیه امروز گفت که چنین معلوم می شود که سقوط دادن جت جنگی روسیه توسط ترکیه یک حرکت تحریک برانگیز پلان شده بود، اما گفت که روسیه با ترکیه داخل جنگ نمی شود.

مقام های ارشد روسیه گفتند که آنکشور سیستم پیشرفتۀ دافع هوا را به منظور تقویت پایگاه هوایی اش در سوریه می فرستد و همچنان در نظر دارد تا پروژه های مشترک تجارتی با انقره را پس از سقوط دادن جت جنگی روسی توسط ترکیه، فسخ کند.

الفاظ شدید رئیس جمهور پوتین در عکس العمل به سقوط دادن جت جنگی روسیه در امتداد سرحد با سوریه، نگرانی ها در مورد احتمال انتقام گیری ماسکو را ایجاد کرده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت سقوط دادن طیاره کار همدستان دهشت افگنان است" ضایع امروز برای ما، ضربه یی از عقب از جانب همدستان دهشت افگنان است. "

ترکیه می گوید جت جنگی روسی در حریم هوایی آن کشور داخل گردید و ده بار برایش هشدار داده شد ولی هشدار ها نادیده گرفته شد. روسیه داخل شدن جت جنگی اش به خاک ترکیه را رد می کند.

احمد داود اوغلو صدر اعظم ترکیه گفت برای حفظ جان شهروندان خود قربانی می دهد" همه باید بدانند که ما برای حفظ جان شهروندان و سرحدات خود هر نوع قربانی وهر نوع اقدام احتیاطی را در حالی اتخاذ می کنیم که کشور ما در میان شعله های آتش محاصره شده است."

مقام های ترکیه شکایت می کنند که روسیه برای حمایت از بشار الأسد، متحد خود ، قریه های شورشی ترکمن را در ساحه سرحد بمبارد نموده است. الکساندر بانوف از بخش روسی مرکز گارنیگی می گوید "روس ها در سوریه چنین برخورد می کنند که گویا هر کسی با اسد نیست، دهشت افگنان استند. "

در عین زمان الکساندر اورلوف سفیر روسیه در فرانسه گفت از جمله دو پیلوت جت جنگی روسی یکتن آن کشته و دومی اش توسط نیروی های سوری نجات داده شد.

در هر حال چنین معلوم نمی شود که روسیه عملیات نظامی را علیه ترکیه انجام دهد زیرا ترکیه عضو اتحادیه ناتو است. ناتو همبستگی خود با ترکیه را اعلان کرده و تقاضای آرامش را نمود .

از جانب دیگر قصر سفید نیز در حالی که حمایت خود را از انتقال سیاسی برای ایجاد صلح در سوریه و همچنان کمک های بین المللی برای شکست داعش بیان داشت، پشتیبانی ایالات متحده را در مورد حق ترکیه در دفاع از خاکش مجددا تکرار کرد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG