لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای خاص عملیاتی امریکایی به عراق فرستاده می شود


تن کارتر وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا دیروز اعلام کرد که جهت سهم گیری بهتر در جنگ علیه گروه دولت اسلامی و کمک به نیروهای عراقی، یک گروه تازۀ از نیروهای خاص ایالات متحده در آیندۀ نزدیک به عراق فرستاده خواهد شد.

آقای کارتر در جریان مجلس استماعیه در برابر کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان ایالات متحده، ارسال نیرو های جدید را اعلان کرد و از تعهد ایجاد ترس و بیم در سراسر تشکیلات داعش خبر داد" از طریق عملیات خود و متحدین ما، مبارزه نظامی، رهبریت و نیرو های داعش را از بین خواهد برد، و آنها را از داشتن پایگاه مصون و دسترسی به منابع محروم خواهد ساخت. بعدا نیرو های محلی را در خارج ساختن داعش از قلمرو های شان کمک می کنیم تا اداره قلمرو خود را بدست گیرند و پیروزی تامین گردد."

با وجودیکه وزارت دفاع تعداد عساکر را مشخص نساخته است اما مقام های که از این پلان آگاهی دارند می گویند که نیزو های فوق العاده خاص متشکل از دو صد نفر است که در ظرف چند هفته وارد عراق می گردند.

این اقدام در تقویت پلان های است که در ماه اکتوبر اعلان گردید. به أساس ان پلان ها کمتر از پنجاه تن نیرو های خاص برای کمک نیرو های مخالف داعش و مبارزه علیه آنها فرستاده شود.

جنرال جوزف دنفورد لوی درستیز قوای نظامی امریکا می گوید که کنترول ارضی داعش باید محدود گردد" منابع اصلی قوت داعش ادعای خلافت نمودن و قوای بشری اش می باشد. برای موفق شدن باید مبارزات نظامی نیرو های ائتلاف، کنترول ارضی داعش را کاهش دهد، و توانایی جنگی آن گروه را از بین ببرد."

اما ادم سمت، عضو دموکرات کانگرس، می گوید نیرو های محلی باید تقویت گردد" ما باید مردم را در منطقه ترغیب کنیم، به خصوص سنی ها را، تا علیه داعش بجنگند. اگر نیرو های غربی در آنجا باشد ، در واقع تقویت پیام داعش است. آنها بیشتر استخدام می کنندو شکست داعش برای ما مشکلتر می گردد."

فرستادن نیرو های خاص ایالات متحده به عراق
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:18 0:00

در همین حال رئیس جمهور اوباما در حالیکه در کنفرانس جهانی مبارزه با تغییر اقلیم در پاریس صحبت می کرد گفت که کشور های ائتلاف در مبارزه علیه داعش پیروز می گردند" فکر می کنم آقای پوتین / با خاطره که از أفغانستان دارد، می داند که گیر ماندن در یک مبارزه بی پایان و فلج کننده داخلی، نتیجه چیزی نیست که وی می خواهد."در همین حال حیدر العبادی صدراعظم عراق روز سه شنبه پس از اظهارات وزیر دفاع امریکا از نیرو های امنیتی عراق دفاع نموده گفت نیرو های عراق بدون کمک نیرو های جنگی خارجی قادر به شکست شورشیان گروه دولت اسلامی است.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG