لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در کابل ۱۱ کشته به جا گذاشت


مقامات می‌گویند، هدف مهاجم انتحاری موتر حامل کارمندان محکمه استیناف میدان وردک بود.
مقامات می‌گویند، هدف مهاجم انتحاری موتر حامل کارمندان محکمه استیناف میدان وردک بود.

صبح امروز یک مهاجم انتحاری موتر حامل کارمندان ریاست محکمه استیناف ولایت میدان وردک را در ناحیه پنجم شهر کابل هدف قرار داد که در نتیجه ۱۱ تن کشته و ۴ تن زخمی شدند.

نجیب دانش معاون سخنگوی این وزارت لحظاتی پس از وقوع این حمله به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که ساعت هشت‌ونیم صبح امروز یک مهاجم پیاده در شهرک محمد داوود خان از مربوطات حوزه پنجم شهر کابل، بالای موتر حامل کارمندان ریاست محکمه استیناف ولایت میدان وردک حمله کرد.

آقای دانش افزود که در این حمله ده تن کشته شده و چهار تن دیگر زخم برداشته اند و این حمله با استفاده از یک واسکت انتحاری صورت گرفته است.

اما فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قومندانی امنیه ولایت کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که در این حمله یازده‌ تن کشته و چهار تن زخمی شدند.

رئیس تحقیقات جنایی قومندانی امنیه کابل افزود که هدف مهاجم انتحاری موتر حامل کارمندان محکمه استیناف میدان وردک بوده و بیشتر قربانیان این حمله نیز کارمندان این محکمه استند.

وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای این حمله را به دوش دشمنان مردم افغانستان انداخته و از شهروندان کابل خواسته است که برای جلوگیری از انجام حملات تروریستی همکاری کنند.

طالبان مسؤولیت این حمله را به دوش گرفته و با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که این حمله در تلافی به اعدام شش تنی است که چندی پیش از سوی حکومت افغانستان اعدام شدند.

حکومت افغانستان در ۱۹ ثور، شش تن از اعضای گروه طالبان و شبکۀ حقانی را در کابل اعدام کرد.

در این حال یوناما این حملۀ انتحاری را تقبیح کرده و در اعلامیۀ گفته است، از اول ماه جنوری سال روان میلادی تا کنون، این چهاردهمین حملۀ است که از سوی مخالفین مسلح در برابر نهادهای عدلی و قضایی افغانستان، انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG