لینک های دسترسی

Breaking News

اتحاد مسلمانان شهر جرسی علیه ترمپ


تاهنوز نتایج انتخابات مقدماتی میان حزبی نیوجرسی روشن نشده است.
تاهنوز نتایج انتخابات مقدماتی میان حزبی نیوجرسی روشن نشده است.

شهروندان جرسی ایالت نیوجرسی، حین رای دهی دهی در انتخابات میان حزبی امروز سه شنبه، هفت واژه زنندۀ را که دونالد ترمپ در نومبر سال گذشته در بارۀ مسلمانان نیوجرسی بیان کرده بود، بدون شک به خاطر خواهند آورد.

دونالدترمپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان گفته بود "هزاران هزار نفر خوشحالی می کردند." این جملۀ ترمپ به آن چهار درصد شهروندان مسلمان شهر جرسی متوجه می شد که به گفتۀ آقای ترمپ پس از حمله بر بلندمنزل های نیویارک در ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، از آن سوی دریای هدسن، خوشحالی و سرور می کردند.

مایکل تولِن، جوان جمهوریخواه در بارۀ اظهارات آقای ترمپ و آنچه در ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ در نیوجرسی اتفاق افتاد، ابراز شک و تردید می کند.

تولِن می گوید در آن زمان محصل فاکولته بود و " من شاهد نبودم و گفته نمی توانم که اتفاق نیافتاده است اما فردای آن روز وقتی به شهر جرسی سفر کردم و با مردم مثل همگان کمک می کردم، کسی را که ابراز خورسندی کرده باشد به خاطر نمی آورم."

این جوان جمهوریخواه که خود را حامی ترمپ می خواند قرار است در جلسۀ انتخاب نامزد حزب جمهوریخواه شرکت کند اما بی میلی خود را به ترمپ بیان می دارد.

در آن رویداد بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته شدند.
در آن رویداد بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته شدند.

کرس کرستی، والی نیوجرسی اتهامات را که گویا دونالدترمپ یک شخص "نژادپرست" است رد کرده گفت " از چهارده سال به اینسو ترمپ را می شناسم و او نژادپرست نیست."

داکتر رفیق چوهدری، یک امریکایی پاکستانی تبار ساکن در نیوجرسی می گوید وقتی بلندمنزل ها فروریخت من فکر کردم ساختمان ها بر سر ما سقوط کرد.

چوهدری می گوید وقتی در بارۀ اظهارات ترمپ آگاهی حاصل کرد به این فکر افتاد که ایکاش "ترمپ یکبار بپذیرد که یک خطای انسانی از وی سر زده است."

داکتر چوهدری می گوید"پس از آنکه حقیقت را دریافت باید معذرت می خواست و می گفت که گفته هایش نادرست بود. اما او هرگز اشتباه خود را نپذیرفت."

آقای چوهدری می گوید "چگونه من به همچو یک رئیس جمهوری رای بدهم.؟"

ایالت نیوجرسی روز سه شنبه شاهد برگزاری انتخابات میان حزبی جمهوریخواهان و دموکرات بود.

کارشناسان و مبصرین سیاسی به این باور اند که باوجود حمایت والی نیوجرسی از دونالد ترمپ، جبه گیری مسلمانان آن شهر و در کل ایالت نیوجرسی ممکن به ضرر دونالدترمپ جموریخواه تمام شود.

مخالفت و نگرانی مسلمانان ساکن در ایالات متحده تنها در شهر جرسی ایالت نیوجرسی محدود نشده و پس از اظهارات جنجال برانگیز آقای ترمپ مبنی بر ممانعت مسلمانان غیر امریکایی به ایالات متحده، واکنش مسلمانان ساکن در تمام این کشور را برانگیخت.

به اساس اظهارات رونا پوپل، رئیس اتحادیۀ افغان ها در شمال کالیفورنیا، قرار است در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، رقم بیشتر افغانها شرکت کنند.

خانم پوپل در صحبت با نسرین محمود عزیزی به صدای امریکا گفت که دلیل این همایش "جلوگیری از پیروزی آقای ترمپ در انتخابات است."

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG