لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد حمله هوایي در اچین را محکوم کرد


دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان( یوناما) حمله طیاره بدون پیلوت امریکایی در ولایت ننگرهار را محکوم کرد.

در این حمله که به روز چهارشنبه در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار صورت گرفته بود ١٥ تن کشته و به شمول یک نوجوان ١٣ تن دیگر مجروح گردیده اند.

یوناما با نشر اعلامیه ای به روز پنجشنبه از حکومت افغانستان و نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان خواسته است که به طور عاجل در مورد این حادثه تحقیقات شفاف، موثر، بیطرفانه و مستقل را انجام دهد.

به اساس اعلامیه یوناما در بین ١٥ قربانی این حادثه شاگردان، یک معلم و اعضای خانواده های که طرفدار حکومت است کشته شده اند.

اردوی ایالات متحده حمله هوایی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار را تائید کرده اند و گفته اند که هدف شان شورشیان داعش در منطقه بوده است.

اردوی ایالات متحده گفته است که هنوز هم در مورد گزارشات تلفات غیرنظامیان در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

در اعلامیه منتشر شده از سوی اردوي امریکا آمده است: "ما بخاطر جلوگیری تلفات غیر نظامیان هر اقدام لازم را در دست میگیریم و در صورت لازم به همکاری خود با مقامات افغان جهت تحقیقات بیشتر ادامه خواهیم داد."

این حمله هوایی امریکا در افغانستان در حالی صورت گرفته است که مقامات و بزرگان قومی افغانستان اخیراً از برگشت جنگجویان داعش هشدار داده بودند که برخی از مناطق تحت کنترول سابق شانرا که در عملیات وسیع نظامی توسط نیروهای امنیتی افغان از دست داده بودند دوباره بدست گرفته است.

XS
SM
MD
LG