لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه مسودۀ قطعنامۀ پیشنهادی شورای امنیت را ویتو کرد


Russia Vetoed
Russia Vetoed

روسیه روز شنبه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای پایان دادن به بمب گذاری مرگبار در شهر حلب سوریه ویتو کرد. این پنجمین بار در پنج سال اخیر است که مسکو از حق ویتوی خود برای جلوگیری از عملکرد ملل متحد به هدف توقف خونریزی در آنکشور استفاده میکند.

قطعنامه های رقبا درمورد سوریه با حمایت غرب و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بروز شنبه به ناکامی انجامید و آن کشور جنگ زده و شهر محاصره شدۀ حلب را درگیر معضلات باقی گذاشت و باعث آن شد تا قدرت های عمده جهان حتی بیشتر منقسم شوند.

روسیه مسودۀ یک قطعنامه فرانسه را ویتو کرد که درآن خواستار توقف فوری بمباری ها شده بود که دولت سوریه و روسیه درحلب در حال انجام آن می باشند.

پیش نویس روسیه ، خواستار جدایی نیروهای میانه رو و افراطی در سوریه شده، اما هیچ اشاره ای در مورد عدم تصویب پیشنهاد توقف بمگزاری ها به دلیل عدم کسب 9 رای لازمه شورای امنیت، نکرد.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد که اکنون ریاست شورای امنیت را داراست قبل از اعلام نتایج آرا گفت " ما باید به دو مسوده قطعنامه شورای امنیت رای دهیم در حالیکه ما همه به خوبی آگاهیم که تصویب نخواهد شد."

دیوید پریزمن نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت در مورد ویتوی قطعنامه توسط روسیه گفت" این قطعنامه که امروز توسط روسیه ویتو شد ، صرف یک هدف و تقاضای ساده داشت و آن جلوگیری از بم گذاری در شهر حلب بود. در طول دو هفته گذشته روسیه و رژیم اسد یک تهاجم نظامی وحشتناک را در شرق حلب آغاز کرده اند. نماینده ویژه سازمان ملل از تخریب کامل شهر تا پایان سال هشدار داده است که دلیل آن حملات هوایی انجام شده توسط روسیه و رژیم اسد می باشد." هنگامی که بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد به ایراد بیانیه آغاز کرد، تعدادی از سفرای خارجی، از جمله نمایندگان برتانیه ، فرانسه، اوکراین و ایالات متحده ، تالار را ترک گفتند.

XS
SM
MD
LG