لینک های دسترسی

Breaking News

لیلا تیموری با حرف "ع" نقاشی میکند


laila timory
laila timory

درایالات متحده یکتن از شاعره های معاصر و نقاش توانسته است به کارهای فرهنگی مختلف درمیان جامعه افغان ها ازشهرت خوبی برخوردار گردد.

أفغان ها در ویرجینیا با اسم لیلا تیموری آشنا استند. شاعره، نقاش و نویسنده یی که با أفغانستان پیوندش را هیچگاهی نگسسته و در طول سه دهه در غربت و مهاجرت احساسات خود را در قالب اشعار، داستان های کوتاه و رسامی ابراز میدارد.

درنقاشی های خانم تیموری پیام های جالب گنجانیده شده است که درمیان آنها نقاشی وی بنام سنگسار تصویری از ظلم و خشونت علیه زنان افغان است.

لیلا با وجود مصروفیت ها و پیشبرد امور زندگی و تربیه فرزندانش باز هم فعالیت های هنری و ادبی اش را کنار نمیگذارد. وی میگوید کارهای هنری وی تاکنون میان امریکایی ها نیز علاقمند داشته است.

نظری به کارهای هنری لیلا تیموری واحدی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:20 0:00

مجله اثر یکی دیگر از اثار اوست که به تقاضای دوستان و علاقمندان ادبیات فارسی دری در ویرجینیا به چاپ میرسد. تیموری، با نو آوری، شعر و رسامی را به هم پیوند زده است. لیلا میگوید وی از سبک مدرن نقاشی امپرشنیزم پیروی میکند که واقعیت های جامعه اش را در بر دارد.

برای کمک به اشاعه لسان دری، خانم تیموری کتابی را تحت عنوان "بیاموزیم تا بدانیم" نوشته است که درزمان مهاجرت در آلمان به نشر رسیده است.

علاقمندان به اشعار و اثار خانم تیموری در ایالت ویرجینیا و حومه، ماه یکبار در گردهمایی ادبی تحت نام خانه ائینه جمع میشوند. و اینگونه نشست ها توسط جامعه غربت زده افغان، به کمک لیلا تیموری و امثالش، چراغ ادبیات فارسی دری را روشن نگه میدارد.

XS
SM
MD
LG