لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی ۳۶ زندانی در هلمند از بند طالبان


۳۶ زندانی دیشب از زندان طالبان در هلمند رها شدند.
۳۶ زندانی دیشب از زندان طالبان در هلمند رها شدند.

نیروهای ویژه افغان یک زندان دیگر طالبان را در ولسوالی گرشک هلمند شکستند و ۳۶ تن را که اکثراً افراد غیرنظامی بودند، از چنگ این گروه نجات دادند.

در بین افراد آزادشده چهار نظامی و متباقی افراد ملکی اند.

جنرال ولی‌محمد احمدزی قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت، این زندان که در ولسوالی گرشک هلمند موقعیت داشت، در نتیجۀ عملیات نیروهای ویژه شب گذشته درهم شکست.

جنرال احمدزی گفت "شب گذشته در نتیجۀ عملیات‌ نظامیان ویژه که بر اساس معلومات استخباراتی در منطقۀ شور این ولسوالی انجام شد، تمامی ۳۶ زندانی آزاد شدند".

قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند افزود، افراد آزادشده اکنون تحت درمان داکتران نظامی قرار دارند و به زودی با خانواده‌های شان یکجا خواهد شد.

گروه طالبان از چند ماه گذشته به این طرف این افراد را در این زندان نگهداری کرده اند.

یک مقام پولیس هلمند که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت، در این عملیات نیروهای ویژه، قوای هوایی خارجی نیز کمک کرده است.

او گفت، چهار محافظ زندان نیز در یک درگیری کوتاه کشته شد؛ اما به نیروهای ویژه افغان آسیبی نرسیده است.

پیش از این نیز چندین زندان طالبان در ولایت هلمند از سوی نیروهای امنیتی افغان درهم شکسته اند که به گفتۀ مقامات در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ زندانی از زندان‌های طالبان در این ولایت آزاد شده اند.

اما به گفتۀ باشندگان محل در هلمند، در مناطقی که گروه طالبان حاکمیت دارند، شماری از افراد را در زندان‌های شان نگهداری می‌کنند.

طالبان مسلح هنوز در مورد درهم شکستن این زندان به رسانه‌ها معلوماتی نداده اند.

گزارشگر: عزیزالله پوپل

ویراستار: خیرالله رسولی

XS
SM
MD
LG