لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری ۷ مظنون دهشت افگنی به شمول یک افغان در فرانسه


برنارد کزونوف، وزیر داخلۀ فرانسه
برنارد کزونوف، وزیر داخلۀ فرانسه

وزیر داخلۀ فرانسه امروز دوشنبه گفت که پولیس ضد دهشت افگنی کشورش هفت نفر به شمول یک شهروند افغان را به ظن اعمال دهشت افگنی در مناطق استراسبورگ و مارسی آن کشور دستگیر کرده به این ترتیب از احتمال حملات جدید جلوگیری صورت گرفته است.

به گفتۀ برنارد کزونوف، وزیر داخلۀ فرانسه، دستگیری های که روز یکشنبه در مناطق استراسبورگ و مارسی صورت گرفت، به حکومت آن کشور فرصت داد تا از یک حملۀ دهشت افگنی جلوگیری کند، حملۀ که به گفته وی از دیر مدت زمان احتمال وقوع آن می رفت. اما آقای کزونوف مشخص نکرد که کدام منطقه و یا مناطق هدف حمله و یا حملات احتمالی بود.

محققان در حال بررسی استند که آیا این افراد بخش از دسیسۀ بزرگ و حملات همزمان در نقاط مختلف آن کشور بوده اند یا خیر؟

دستگیری این افراد فقط پنج روز قبل از افتتاح مارکیت معروف کرسمس در منطقه استراسبوگ صورت گرفت، مارکیت که از سراسر اروپا سیاح جذب می کند. در سال ۲۰۰۰ میلادی، این مارکیت شاهد یک توطئه ناکام افراطگرایی نیز بود.

افراد دستگیر شدۀ مظنون شامل یک شهروند فرانسوی، یک مراکشی و یک افغان می شود که سن آنان بین ۲۹ تا ۳۷ سال می باشد. به گفتۀ وزیر داخلۀ فرانسه، استخبارات آن کشور در مورد شش تن این افراد معلومات در دست نداشت. اما شهروند مراکشی توسط یک کشور خارجی تشخیص داده شده است.

بر اساس گزارش ها، عملیات برای دستگیری در منطقه استراسبورگ در ساحات نوف و مِنو صورت گرفته است. این ساحات در سال ۲۰۱۴ میلادی از وجود شبکه های جهادی پاکسازی شده بود.

پس از حملۀ مرگبار گروه دولت اسلامی در فرانسه،در سال جاری پولیس آن کشور ۴۱۸ تن را به ظن اعمال دهشت افگنی و تخریبی، توقیف کرده است.

XS
SM
MD
LG