لینک های دسترسی

Breaking News

مخنث های جنسی در اسلام آباد مسجد می سازند


این نخستین مسجدی خواهد بود که برای مخنث های جنسی در پاکستان اعمار می گردد
این نخستین مسجدی خواهد بود که برای مخنث های جنسی در پاکستان اعمار می گردد

شماری از فعالین حقوق مخنث های جنسی در پاکستان ادعا می کنند که آنان حتی در ادای مراسم مذهبی نیز مورد تبعیض قرار می گیرد به طور مثال در هنگام ادای نماز در مساجد و یا در اجتماعاتی که آنان حضور می یابند، در برابر آنان از تعصب کار گرفته می شود.

به تازگی یک سازمان غیر حکومتی حامی افراد مخنث اعلام کرده است که یک باب مسجد را برای این افراد در آن کشور اعمار خواهد کرد.

به گفتۀ این منبع، هر فرد بدون هر گونه تبعیض قادر خواهد بود تا در مسجد ادای نماز کند و یا سایر مناسک مذهبی را به جا بیاورد.

مخنث های جنسی در پاکستان تلاش می کنند در برابر تبعیض اجتماعی که در مقابل آنان صورت می گیرد، مبارزه کرده و در جامعۀ شان اصلاحاتی را به وجود بیاورند.

در حین حال، فعالان رسانه های اجتماعی به صورت دوامدار در مقابل این معضلۀ تاسف آور و اجتماعی همه روزه مبارزه می کنند.

مبارزۀ فعالان و رسانه های اجتماعی در برابر "برخورد های غیر انسانی" جامعه در برابر افراد مخنث، بی پایان بوده است.

​ندیم کاشیش، یکی از فعالان اجتماعی به صدای امریکا گفته است که افراد مخنث در آن کشور می خواهند تا مثل سایر افراد عادی در مساجد عبادت کنند، اما آنان مورد تبعیض قرار می گیرند. روی همین دلیل، آنان تصمیم گرفتند تا مسجدی را به نام "رب العالمین"برای این افراد اعمار کنند.

به گفتۀ افراد مخنثی که در قسمت اعمار این مسجد فعالیت دارند، آنان وظیفۀ دشورای را در پیش رو دارند، با آنهم کاملاً مصمم اند تا این مسجد را به پایۀ اکمال برسانند.

افراد مخنث می گوید، با وجودیکه با فقر دست و پنجه نرم می کنند،اما آنان از سایر افراد جامعه پول اعمار این مسجد را طلب نخواهند کرد و خود تا حد توان در قسمت اعمار مسجد سهم مالی شان را به جا خواهند آورد.

افراد فرا جنسی می گویند که آنان مصمم اند تا در برابر تعصب مبارزه کنند.
افراد فرا جنسی می گویند که آنان مصمم اند تا در برابر تعصب مبارزه کنند.

به گفتۀ ندیم کاشیش، بسیاری از افراد مخنث تعلمیات دینی را آموخته اند و آموزش های مذهبی را به جا میاورند. علاوه بر آن، علمای مذهبی این طبقه، تعلمیات دینی را به سایرین آموزش خواهند داد.

این افراد مخنث می گویند تبعض و تعصب در برابر آنان زمانی از بین خواهد رفت که مردم عادی جامعه با آنان کنار بیایند و در نهایت تعصب کاهش خواهد یافت.

با وجود ادامۀ تبعیض در برابر افراد مخنث، ندیم کاشیش می گوید که تغییرات مثبتی در جامعه به وجود آمده، اما هنوز هم زمان طولانی به کار است تا این مشکل اجتماعی از بین برود و به گفتۀ او "جامعۀ مخنث معتهد است تا در برابر تعصب، مبارزه کند".

XS
SM
MD
LG