لینک های دسترسی

Breaking News

قرعه کشی راهیابی به جام فوتبال ملت های آسیا انجام شد


تیم ملی فوتبال افغانستان به تاریخ 28 مارچ، نخستین رقابت خود را برای رسیدن به جام ملت های آسیا 2019، با تیم فوتبال ویتنام انجام می دهد.

این رقابت در تاجکستان برگزار می شود و افغانستان میزبان آن بازی است. فیفا یا فدراسیون بین المللی فوتبال به خاطر عدم موجودیت میدان های معیاری و نبود امنیت از فدراسیون فوتبال افغانستان خواسته است رقابت های برگشت خود را در یکی از کشور های همسایه انجام دهد. پیش از این رقابت های راهیابی افغانستان به جام جهانی 2018 روسیه در ایران برگزار شده بود.

در گروه C این جام برعلاوۀ افغانستان و ویتنام، تیم های فوتبال اردن و کمبودیا نیز شامل اند.

نخستین رقابت افغانستان که درست یک هفته پس از سال نو خورشیدی با ویتنام برگزار می گردد، به باور کارشناسان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

علی عسکر لعلی، کمک مربی پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان به ویبسایت دری صدای امریکا گفت که رقابت با ویتنام به خاطری از اهمیت زیادی برخوردار است که پیروزی در آن می تواند جایگاه افغانستان را در رقابت با اردن بهتر سازد.

آقای لعلی می گوید تیم اردن قویترین تیم گروه بوده و از لحاظ ساختار و شیوه بازی مشابه تیم سوریه است.

تیم های شرکت کننده در این رقابت ها در شش گروه با هم رقابت می کنند.
تیم های شرکت کننده در این رقابت ها در شش گروه با هم رقابت می کنند.

رقابت تیم ملی فوتبال افغانستان در جام راهیابی به رقابت های آسیا که قرار است در 2019 در امارات متحده عربی برگزار شود، در حالی اعلام می گردد که تیم ملی فوتبال افغانستان در حال حاضر فاقد سرمربی بوده و تاهنوز انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نیز برگزار نشده است.

آقای لعلی روز پنجشنبه به "لیگ رادیویی" رادیوآشنا گفت که از میان چندین سرمربی، سه تن انتخاب شده و قرار است فدراسیون به زودی نام سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان را مشخص سازد.

پیش از این پیتر شیگرت، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان بدون اینکه فدراسیون در بارۀ دلیل برکناری یا استعفایش از تیم ملی چیزی بگوید، در جریان سفر تیم ملی به تاجکستان از سمتش کنار رفت.

افغانستان برای نخستین بار است که در رقابت های راهیابی به جام ملت های آسیا راه میآبد. کارشناسان این رقابت ها را برای تیم افغانستان فرصت طلایی می اکه می تواند زمینه ساز صعود افغانستان به رقابت های سطوح فوتبال گردد.

تیم ملی فوتبال افغانستان متشکل از بازیکنان افغان ساکن در کشور های اروپایی و امریکا و افغانستان خواهد بود و احتمال موجودیت بازیکنان تازه وارد افغان ساکن در اروپا و افغانستان در آن تیم مقدور است.

انتظار می رود به زودی مسوولین تیم ملی فوتبال برعلاوۀ معرفی سر مربی، تاریخ برگزاری کمپ تمرینی و رقابت دوستانه را قبل از نزدیک شدن تاریخ رقابت با ویتنام اعلام کند.

جام فوتبال ملت های آسیا هر چهار سال بعد برگزار می گردد که آسترالیا مدافع لقب قهرمانی 2015 ملت های آسیا است. در 2011 تیم جاپان برای چهارمین بار قهرمان جام آسیا شد. ایران سه بار به این جام دست یافته آنهم در دهۀ هفتاد برای سه سال پیهم.

XS
SM
MD
LG