لینک های دسترسی

Breaking News

۱۳ عضو یک خانواده در یک حملۀ مسلحانه در لغمان جان باختند


این مرد یکی از زخمیان حملۀ مسلحانه لغمان است که در شفاخانه ننگرهار بستری است
این مرد یکی از زخمیان حملۀ مسلحانه لغمان است که در شفاخانه ننگرهار بستری است

مقامات در ولایت لغمان گفته اند که گروهی از افراد مسلح ناشناس به یک منزل مسکونی در این ولایت دو بم دستی پرتاب کرده اند که سبب کشته‌شدن بیش از ده غیرنظامی شده است.

سرحدی ځواک، سخنگوی والی لغمان به صدای امریکا گفت که این رویداد ساعت هفت دیشب در ولسوالی بادپش به وقوع پیوسته که برعلاوۀ کشته‌شدن ده فرد ملکی، چهار تن دیگر زخمی شده اند.

قربانیان این رویداد به شمول زنان و کودکان، همه اعضای یک خانواده اند که به گفتۀ وی، هیچ ارتباطی با دولت نداشتند.

اما علاوالدین، یک بزرگ قومی این خانواده به صدای امریکا گفت، دیشب شماری از اقوام شان از جلال‌آباد آمده بودند، زمانی که مشغول خوردن غذای شب بودند، افراد مسلح نخست بم دستی پرتاب کردند و سپس به گلوله‌باری پرداختند.

به گفتۀ این بزرگ قومی، در این حملۀ مسلحانه، نُه کودک، دو خانم و دو مرد کشته شدند و چهار تن دیگر زخم برداشتند؛ در حالی که با کسی دشمنی نداشتند.

داکتر عبداللطیف قیومی رئیس صحت عامۀ ولایت لغمان اما گفت که پنج زخمی برای درمان آورده شده که دو تن آنان در شفاخانۀ مهترلام تحت تداوی قرار دارند و سه تن دیگر به شفاخانه جلال‌آباد منتقل شدند.

داکتر نجیب‌الله کامه‌وال رئیس صحت ولایت ننگرهار گفت که دوتن از مجروحین این رویداد، به شفاخانه مرکزی جلال‌آباد انتقال یافته اند؛ ولی یکی از این زخمیان در شفاخانه جان باخت.

سخنگوی والی لغمان گفت که تحقیقات نهادهای امنیتی در مورد چرایی و چگونگی این رویداد آغاز شده؛ اما هنوز کسی بازداشت نشده است.

مسؤولیت این رویداد را هنوز کسی به دوش نگرفته است.

بادپش یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت لغمان است که در بیشتر مناطق آن مخالفان مسلح دولت افغانستان، حضور گسترده دارند.

XS
SM
MD
LG