لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در سحنرانی اش در کانگرس چه خواهد گفت؟


انتظار می رود که جزئیات سخنان سه شنبه شب رئیس جمهور ترمپ در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده بر موضوعاتی چون بیمه صحی، مالیات و به خصوص جایگزینی بیمه عمومی دولت پیشین موسوم به «اوباماکییر» متمرکزباشد.

سخنرانی رئیس جمهور ترمپ در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان امریکا، اولین حضور وی در مقابل سناتوران و اعضای مجلس نمایندگان از زمان بقدرت رسیدن وی بحیث رئیس جمهور ایالات متحده است.

شان اسپایسر سخنگوی قصر سفید گفت موضوع اصلی سخنان ترمپ در نشست مشترک کانگرس برین نکته تمرکز حواهد داشت که "از کجا آمده ایم و به کجا می رویم".

منابع نزدیک به قصر سفید گفته اند که سخنان رئیس جمهور ترمپ در جلسه مشترک کانگرس، بر خلاف سخنرانی تحلیف وی، خوشبینانه خواهد بود و بر ساختن آینده یی روشن برای امریکاییان متمرکز خواهد بود.

گفته شده که متن سخنرانی آقای ترمپ را استیفن میلر، مشاور ارشد دونالد ترمپ می نویسد. استیفن میلر متن سخنرانی تحلیف او را نیز نوشته بود اما به گفته قصر سفید، سخنرانی رئیس جمهور در جلسه مشترک کنگرس لحن متفاوتی خواهد داشت.

نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان امریکا در مناسبت هایی چون "گزارش سالانه رئیس جمهور از وضعیت کشور" یا بیانیۀ سالیانۀ خطاب به مردم و یا تأیید آری انتخابات رئیس جمهور توسط هیأت های انتخاب کنندۀ برگزار می شود.

از آنجایی که آقای ترمپ هنوز یک سال را بحیث رئیس جمهور سپری نکرده، نشست سه شنبه شب جایگزینی خواهد بود برای گزارش سالانه کشورکه اغلب در اواخر ماه جنوری یا اوایل ماه فبروری برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG