لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: "نسل آینده را آماده بسازید تا رهبری را به دوش بگیرد"


اوباما با جمعی از محصلین پوهنتون شیکاگو درباره "سازماندهی جامعه و مشارکت مدنی" بحث نمود.
اوباما با جمعی از محصلین پوهنتون شیکاگو درباره "سازماندهی جامعه و مشارکت مدنی" بحث نمود.

بارک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده در اولین حضورش در محضر عام در یک گردهم آیی در شیکاگو بعد از ترک قصر سفید سخنرانی کرد، ولی از ابراز نظر در مورد دونالد ترمپ رئیس جمهور فعلی امریکا و یا حملاتی که ترمپ برکارکردهای او کرده است، خودداری نمود.

روزنامۀ نیویارک تایمز در مورد حضور آقای اوباما در میان جوانان نوشته است که این احتمالأ یک فرصت خوبی برای اوباما بود تا بجای دایر کردن سیمیناری در مورد چگونگی مصروفیت جوانان و نسل نو و تقاضا برای اشتراک شان در زندگی سیاسی، در مورد اتهامات استراق سمع از جانب رئیس جمهور ترمپ بر وی و یا بر اجندای حزب جمهوریخواه سخن میزد.

به نوشتۀ روزنامه، آقای اوباما حد اقل برای فعلأ تصمیم گرفته تا از هرگونه انتقاد بر خلفش، دونالد ترمپ خود داری نماید. آقای اوباما و مشاورینش هم چنان به این نتیجه رسیده اند که مواجه شدن با آقای ترمپ اکنون یک اشتباۀ سیاسی خواهد بود.

بارک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز دوشنبه در یک گردهم آیی در شهر شیکاگو خطاب به جوانان گفت که در جوامع شان فعال باشند. در ین نشست، وی با گروهی از جوانان پوهنتون شیکاگو درباره "سازماندهی جامعه و مشارکت مدنی" بحث نمود.

اوباما گفت وی سه دهه قبل به حیث یک رهبر اجتماع در شیکاگو آموخت زمانی که مردم عادی با هم یکجا کار میکنند، آنان میتوانند کار های خارق العاده را انجام بدهند. وی افزود "این درسی است که وی آنرا اموخته و به یاد دارد".

چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده درین نشست گفت " کمک کنید و نسل آینده را آماده بسازید تا رهبریت را به دوش بگیرند وجهان را رهبری کنند.". اوباما گفت مشکلات مبرم چون عدم مساوات در عواید، تغییر اقلیم و عدم موجودیت سیستم منصافۀ قضایی "جدی، قابل ترس ولی قابل حل می باشند".

اوباما در زمان غیابتش از اجتماعات، با بانوی اول سابق و فرزندانش در تفریح بود. وی فقط چند باری با هنرمندان و شخصیت های سرشناس دیده شده است. اوباما و بانوی اول سابق قرار داد چندین میلیون دالر را برای انتشار کتاب خاطرات شان نیز امضا نمودند.

بارک اوباما کمی بعد از ترک قصر سفید در ماۀ جنوری در محفل خداحافظی اش در شیکاگو به حامیانش گفت تا در مسایل عامه دخیل باشند. وی در آن گرد هم آیی گفت "زمانیکه ما بخود ترس را راه بدهیم، دموکراسی میتواند ضعیف گردد و هر زمانیکه ما آنرا تضمین شده فکر کنیم، دمکراسی ما مواجه به تهدید میشود".

سفر به شیکاگو مقدمه بازگشت آقای اوباما به صحنه عامه است. وی ماه آینده برای گرفتن جایزۀ نماد شجاعت به بوستون می‌رود. همچنین قرار است اوباما در امریکا و اروپا سخنرانی هایی داشته و در برلین با صدر اعظم آلمان دیدار کند.

XS
SM
MD
LG