لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال ارگ از ستایش ترمپ از نظامیان افغان


دونالد ترمپ، از قربانی نظامیان افغان در برابر گروه‌های دهشت‌افگن ستایش کرده است
دونالد ترمپ، از قربانی نظامیان افغان در برابر گروه‌های دهشت‌افگن ستایش کرده است

حکومت افغانستان، از اظهارات دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا - در نشست کشورهای اسلامی - عربی و امریکا در ریاض - در مورد قدردانی از قربانیان نظامیان افغان استقبال کرده است.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، به صدای امریکا – تلویزیون آشنا گفت، رئیس جمهور غنی با دونالد ترمپ همتای امریکایی‌اش و جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا به صورت جداگانه در حاشیۀ نشست ریاض دیدار و گفتگو کرده است.

به گفتۀ وی، در این دیدارها روی چگونگی تقویت و حمایت از نیروهای امنیتی افغان صحبت شده است و امریکا از حمایت دوامدارش در این زمینه اطمینان داده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، شام گذشته در سخنرانی‌اش در نشست کشورهای اسلامی - عربی و امریکا در ریاض، دو بار نام افغانستان را گرفت و از قربانی‌دادن نیروهای امنیتی افغان در نبرد با گروه طالبان ستایش کرد.

آقای ترمپ گفت که سربازان شجاع افغان برای دفاع از کشورشان، قربانی بزرگی در جنگ برضد طالبان و سایر گروه‌ها می‌دهند.

آگاهان امور در کابل نیز، از این که دونالد ترمپ از نیروهای امنیتی افغان در جنگ با هراس‌افگنان ستایش کرده است، استقبال می‌کنند.

فیض‌محمد زلاند، استاد پوهنتون کابل به صدای امریکا گفت، لازم است که دونالد ترمپ، در عوض مبارزه با تروریزم در افغانستان، لانه‌های دهشت‌افگنان را در خاک پاکستان، هدف قرار دهد.

اما؛ نظرمحمد مطمئن، کارشناس دیگر که در حمایت از طالبان اظهاراتی دارد، در گفتگو با صدای امریکا گفت که رئیس جمهور ایالات متحده امریکا لازم بود به جای جنگ با طالبان، راه صلح را با این گروه در پیش می‌گرفت.

آقای مطمئن افزود، جورج بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا تلاش کرد که طالبان را شکست دهد، اما به "نتیجه‌ای دست نیافت".

در همین حال، برخی باشنده‌گان کابل، از قدردانی دونالد ترمپ در قبال مبارزۀ نظامیان افغان در برابر گروه‌های تروریستی ستایش کرده و گفته اند که برای اولین بار رئیس جمهور جدید ایالات متحدۀ امریکا در سخنرانی خود، از افغانستان نام می‌برد.

XS
SM
MD
LG