لینک های دسترسی

Breaking News

جراهت چهار برتانوي در يک حمله انتحاري با بم در افغانستان


مامورين در افغانستان ميگويند ، امروز يکشنبه ، چهار عسکر برتانوي زريعۀ يک حملۀ انتحاري در ولايت جنوبي قندهار ، مجروح شده اند.

اين عساکر زماني زخمي شدند که يک بم افگن موتر خود را به عرادۀ حامل برتانوي ها اصابت داده و مواد منفجره تعبيه شده در موتر خود را منفجر ساخت.

جسم شخص منفجر کننده بم ، در اين واقعه متلاشي شده و اما عساکر برتانوي جان به سلامت بردند. بقول بيک مامور محلي ، دوتن ازين عساکر در وضع وخيم قرار دارند. آنها جز يک تيم برتانوي بودند که جهت کمک به اداره محلي ، در احداث يک پروژه گمرکي ، به قندهار رفته بودند.

حملۀ امروزي در کمتر از يک هفته بعد از آن دست داد که يک منفجر کننده انتحاري ديگر بم ، موتر خود را به چندين عرادۀ نظامي کانادائي اصابت داده و با اين عمل ، يک افغان را هلاک و يک تن ديگر را زخمي ساخت.

و در يک واقعه ديگر در ولايت جنوبي هلمند که صحنه فعاليت هاي اخير شورشيان بوده است ، قواي نظامي ايالات متحده از يک انفجار ماين زميني ، که باعث جراحات مهلک يک عسکر امريکائي بروز جمعه شد ، گذارش داده است. اين شخص دو صدمين عسکر امريکائي است که از هنگام ورود عساکر امريکائي به افغانستان ، جهت راندن طالبان و اعضاي شبکه القاعده شان ، در چهارسال قبل ، کشته شده اند.

همچنان بروز جمعه ، يک بم تعبيه شده در کنار يک جاده در هلمند ، يک عسکرامريکائي را بقتل رسانيد.

XS
SM
MD
LG