لینک های دسترسی

Breaking News

قواي امنيتي در سراسر هند در حالت آماده باش قرار گرفته اند.


يک روز پس از انفجارات بم در دهلئ جديد ، پايتخت هند ، که ۵۹ نفر را هلاک و ۱۵۰ تن ديگر را مجروح ساخت ، قواي امنيتي در سراسر هند در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

مقامات در دهلئ جديد ، حالت اضطراري را در شهر اعلام نموده و امر کرده اند تا مغازه ها مسدود باقي مانده و در حاليکه جستجوي مسولين اين حملات ادامه دارد ، از اهالي تقاضا شده است تا از ساحات عامه خود را دور نگهدارند.

اين بم ها در شام شنبه ، به فاصله صرف چند دقيقه از هم ، يکي در يک بس و دو بم ديگر در مارکيت هاي مزدحم که خريداران براي آمادگئ جشن سالانۀ ديوالي را امدخ بودند ، منفجر گرديد. منموهن سينگه ، صدر اعظم هند اين بم گزاري ها را اعمال دهشت افگني خوانده و آنرا تقبيح کرد. وي جهت بررسي وضع امنيتي در سراسر کشور ، يک ملاقات اضطراري کابينه را داير کرد.

شيفراج پتيل ، وزير امور داخله هند گفت بعد از ملاقات ، مقامات ، اطلاعات زيادي حاصل کرده و تحقيقات بخوبي به پيش ميرود. گروهي به نام «انقلاب محاز» با يک ادارۀ خبري در کشمير هند تماس گرفته و ادعائي مسوليت اين حملات را نموده است.

يک افسر ارشد پوليس گفته است اين گروه از سال ۱۹۹۶ به اين طرف فعال نبوده است ، او علاوه ميکند که اين گروه ، با گروه دهشت افگنئ کشميري موسوم به «لشکر طيبه» که پايگاه اش در پاکستان است ، ارتباط دارد.

XS
SM
MD
LG