لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان سفير خود را جهت مشوره از دنمارک فراخوانده است


پاکستان در خلال منازعۀ دامنه دار روي کاريکاتورهاي پيامبر اسلام که بار اول در ماۀ سپتمبر در يک روزنامۀ دنمارکي چاپ شده بود، سفير خود را جهت مشوره از دنمارک فراخوانده است. اين اقدام به تعقيب تصميم دنماکر مبني بر مسدود ساختن مؤقت سفارتش در اسلام آباد صورت گرفت.

در عين زمان، پوليس در پاکستان بمنظور متوقف ساختن پنج روز ناآرامي روي موضوع کاريکاتورها يک رهبر تندرو اسلاميست و بيش از ۱۵۰ احتجاج کننده را توقيف کرده است. مقامات ميگويند حافظ محمد سعيد، مؤسس گروۀ تندرو لشکر طيبه در لاهور در منزلش نظر بند است. قرار بود او امروز در مسجدي دران شهر بيانيه ايراد کرده و متعاقباً در فيصل آباد در اجتماعي عليۀ کاريکاتورها سخنراني نمايد.

در کراچي، قواي امنيتي پاکستان بر احتجاج کنندگاني که يک شاهراه را مسدود کرده بودند، گاز اشک آور شليک کرد. در ملتان، پوليس مظاهره کنندگاني را توقيف کرد که ميخواستند اجتماعي را داير کنند.

پوليس در بنگلاديش ميگويد صدها نفر در داکه اجتماع مسالمت آميزي را داير کردند. و در هانگ کانگ، بيش از دو هزار مسلمان بطور مسالمت آميز راه پيمائي کرده خشم شان را در مورد کاريکاتورها ابراز داشتند. اين اولين احتجاج اقليت هاي مسلمان آن شهر طي چندين سال ميباشد.

XS
SM
MD
LG