لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت ۴۰ طالب ، پنجمين سالگرد قتل مسعود و بم گزارئ انتحاري در کابل


ناتو ميگويد قواي ائتلاف ، طي يک شب حدود ۴۰ تن از مظنونين تندرو طالب را در جنوب افغانستان به قتل رسانيده اند. مامورين ميگويند که يک عسکر قواي ائتلاف نيز در جريان جنگ در پنجوائي قندهار کشته شده است. آنها ميگويند که عمليات شان يک کارخانه بم و اسلحه سازي را نيز ازبين برده است.

ري هنالد جنرال کانادايي ميگويد که مامورين از مساعي عليه طالبان در شمال و غرب رضايت دارند اما وي گفت که در جنوب افغانستان بايد اقدامات بيشتري صورت گيرد. ضمنا ، مامورين ناتو از کشور هاي عضو ، دو هزار عسکر بيشتر و لوازم و وسائل نظامي بيشتر را تقاضا نموده اند .

طي يک هفته عمليات شديدي که به رهبرئ ناتو بر انداخته شده است ، بيش از ۳۲۰ تندرو طالب در پناه گاه هايشان در افغانستان کشته شده اند.

در عين حال ، در حاليکه افغان ها پنجمين سالگرد قتل احمد شاه مسعود ، رهبر چريک هاي ضد طالبان را بر گزار ميکنند ، در کابل شرايط شديد امنيتي اتخاذ گرديده است.

قبل از آغاز مراسم پنجمين سالگرد قتل او که بروز شنبه در ستديوم کابل بر گزار گرديد ، انفجار يک بم انتحارئ تعبيه شده در يک موتر ، حدود ۱۶ نفر به شمول ۲ عسکر امريکائي را در چهار راهي که "مسعود" نامگزاري شده است ، به قتل رسانيد.

مقامات ميگويند بم گزار موترش را به قطار عساکر امريکائي در بيرون تعمير سفارت امريکا که در نزديکئ آن چهار راهي قرار دارد ، اصابت داد.

XS
SM
MD
LG