لینک های دسترسی

Breaking News

عساکر افغاني و ناتو ۵۲ شورشي را کشتند.


ناتو از مرگ ۵۲ شورشي در جريان جنگ ها در جنوب افغانستان گزارش داد.

يک بيانيۀ ناتو حاکيست که عساکر آن اتحاديه و افغانستان بروز يکشنبه طي جنگي در منطقۀ چارچينو، که براي چندين ساعت دوام کرد، شورشيان را بقتل رسانيد. در مرود تلفات و جراحات عساکر ناتو چيزي گفته نشده است.

در عين زمان، پوليس افغاني ميگويد يک بم کنار جاده در شرق افغانستان در زير يک موتر دولتي منفجر شده سه صاحب منصب ارشد را بقتل رسانيد.

اين سه مقام که شامل ولسوال، قوماندان امنيه و آمر استخبارات ولسوالي خوگياني بود، بسوي يک قريۀ خوگياني روان بودند تا در مورد يک واقعۀ حريق در يک مکتب تحقيق کنند.

آژانس خبرگزاري فرانسه گزارش ميدهد که کسي که خود را نطاق طالبان ميخواند مسؤليت اين حمله را متقبل شد.

طالبان در ماه هاي اخير بم گزاري هاي کنار جاده و انتحاري را افزايش داده اند.

بروز يکشنبه، مقامات ناتو گفتند تندروان طالب در سال جاري ۷۸ حملۀ انتحاري را در افغانستان براه انداخته تقريباً ۲۰۰ نفر را کشته اند.

مقامات گفتند تعداد حملات انتحاري در سال جاري تقريباًٰ چهار برابر تعداد سال ۲۰۰۵ بوده است.

اکثر قربانيان اهالي بوده اند.

ناتو گفت حملات انتحاري ۱۴۲ نفر افغان ملکي، ۴۰ تن از منسوبين قواي امنيتي و ۱۳ عسکر خارجي را کشته است. ناتو گفت اين حملات بخشي از خشونت هاي تشديد شدۀ طالبان در بعضي از بخش هاي آن کشور ميباشد.

در عين زمان، وزارت دفاع افغانستان ميگويد عساکر افغاني و قواي تحت رهبري ايالات متحده بروز شنبه پنج طالب را در ولايت پکتيکا کشتند.

در يک واقعۀ جداگانه، پوليس افغاني در جستجوي افراد مسلحي اند که دو ژورناليست آلماني را صبح شنبه در يک منطقۀ دور دست شمال افغانستان بقتل رسانيدند.

XS
SM
MD
LG