لینک های دسترسی

Breaking News

بلاک صدر ادعا ميکند که عساکر امريکائي همدست او را کشتند.


گروۀ مقتدي الصدر ملاي تندرو شيعۀ عراق قواي ايالات متحده را بقتل يک عضو ارشد آن گروه متهم کرده و از حکومت تقاضا نموده تا آنرا تحت تحقيق قرار دهد.

يک نطاق ميگويد عساکر ايالات متحده و عراق امروز بر منزل صاحب الاميري در نزديک شهر متبرک نجف حمله کرده و او را بضرب گلوله کشتند.

قواي نظامي ايالات متحده اين حمله را تائيد کرده گفت عساکر ائتلاف مردي را کشتند که در حملات بم گزاري هاي کناره جاده در منطقه مظنون بود.

در ساير خشونت ها، پوليس عراق ميگويد در يک انفجار بم تعبيه شده در موتر در نزديک يک محل تفتيش اردو در شرق بغداد هشت نفر کشته شدند.

وزارت دفاع لتويا اعلام کرد که انفجار امروزي يک بم دو عسکر لتويائي را کشته و سه تن ديگر را زخمي ساخته است. از قتل سال ۲۰۰۴ يک عسکر لتويائي باينطرف اين اولين تلفات و جراحات عساکر آن کشور در عراق است.

قواي نظامي ايالات متحده ميگويد يک عسکر قواي پيادۀ بحريه، امروز از اثر زخم هايي که در جنگ هاي ولايت انبار برداشته بود، وفات يافت.

در يک انکشاف ديگر مقامات ارشد وزارت دفاع ايالات متحده ميگويند توقع ميرود وزارت دفاع بيش از ۳۰۰۰ عسکر را به کويت اعزام کند تا براي ماموريت در عراق آماده گردند.

رابرت گيتس، وزير دفاع بايد اين سوقيات را منظور کند که شايد بخشي از ازدياد کوتاه مدت در تعداد عساکر در عراق بمنظور خاتمه بخشيدن به ازدياد خشونت باشد.

هفتۀ گذشته گيتس براي سه روز در بغداد با مقامات نظامي ايالات متحده و رهبران عراق مذاکره کرده و استراتژي کاهش خشونت را مورد بحث قرار داد.

طبق گزارش جورج بش، رئيس جمهور اعزام تا ۳۰ هزار عسکر اضافي را بعراق تحت غور قرار داده است.

XS
SM
MD
LG