لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات پاکستاني اين ادعاي طالبان را تکذيب ميکنند که ملا عمر در پاکستان است.


پاکستان اين ادعاي يک سخنگوي طالبان را که در افغانستان دستگير شد تکذيب ميکند که ملا عمر، رهبر متواري طالبان در غرب پاکستان پنهان شده است.

تسنيم اسلم سخنگوي وزارت خارجۀ پاکستان گفت ادعاي محمد حنيف «ناممکن است که باور شود.» شوکت سلطان، نطاق نظامي پاکستان اين ادعا را مزخرف خوانده گفت چنان بنظر ميرسد که محمد حنيف سخنگوي طالبان مجبور ساخته شده چنين چيزي بگويد.

مقامات افغاني ميگويند که حنيف در جريان استنطاق اعتراف کرد که ملا عمر در کويته تحت محافظتI.S.I ادارۀ استخبارات نظامي پاکستان زندگي ميکند.

در عين زمان، پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان هشدار داد که عليۀ هر تندروي که در قلمرو پاکستان پنهان شده باشد اقدامات توبيخي خواهد کرد. او همچنان از افغانستان تقاضا کرد تا در قسمت جلوگيري از عبور جنگجويان از سرحد اقدامات بيشتري کند.

تشنج بين مقامات افغاني و پاکستاني در ماه هاي اخير تشديد شده و هردو جانب همديگر را بعدم اقدامات کافي عليۀ تندروان متهم ميکند.

مقامات نظامي ايالات متحده هر دو کشور را بخاطر اقدامات شان عليۀ جنگجويان مورد ستايش قرار داده ولي همچنان ميگويند که قسمت زياد پلان گزاري عملياتي طالبان در داخل پاکستان صورت ميگيرد.

در افغانستان، يک بم گزار انتحاري امروز خود را در داخل يک دسته از عساکر افغاني در ولايت پکتيکا منفجر ساخته، يک عسکر را کشت. سه عسکر و دو تن از اهالي مجروح شدند.

همچنان امروز پوليس گفت دو بم گزار مظنون در شهر سرحدي سپين بولدک بعد ازان دستگير شدند که از موتر شان مواد منفجره کشف گرديد.

در شهر قندهار، پوليس گفت ۲۰ تندرو مظنون طالب را بشمول قوماندان شان دستگير کرده است.

XS
SM
MD
LG