لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا به منظور تربیه پولیس افغانستان دو صد تن از ترینران پولیس این اتحادیه را به افغانستان اعزام نموده است


اتحادیه اروپا به منظور تربیه پولیس افغانستان دو صد تن از ترینران پولیس این اتحادیه را به افغانستان اعزام نموده است.

تیم پولیس اتحادیه اروپا بروز یکشنبه در یک مرکز تربیه پولیس ملی در کابل به طور رسمی به کار خویش آغاز نمود.

این ماموریت برای یک دوره سه ساله در افغانستان ادامه خواهد داشت. در این محفل که در مرکز پولیس آلمان در کابل دایر گردیده بود بر علاوۀ مقامات عالی رتبه امنیتی افغانستان یکتعداد از سفرای کشور های اروپایی مقیم کابل - مسوولین عالی رتبه آیساف به رهبری سازمان اتلانتیک شمالی ناتو و افسران داخلی و خارجی نیز اشتراک نموده بودند.

در این محفل داکتر زلمی رسول ریس شورای امنیت ملی و مشاور ریس جمهور کرزی، ضرار احمد مقبل وزیر امور داخله افغانستان، فرانس ویندرل نمایندۀ اتحادیه اروپا سخنراني نمودند.

مسوولین در مورد تامین امنیت در افغانستان و نقش پولیس تاکید ورزیده گفتند که تربیه نمودن پولیس مجرب و مسلکی جلو بسیاری از حوادث را در این کشور گرفته میتواند.

ضرار احمد مقبل در صحبت های خویش ضمن یاد آوری از کمک های ایالات متحده امریکا و جرمنی در عرصۀ تربیه پولیس ملی افغانستان جهت تقویه هر چه بیشتر پولیس در این کشور خواهان کمک یشتر از جامعه بین المللی گردید.

فرانس ویندرل نماینده اتحادیه اروپا در صحبت خویش ضمن ادامه همکاری جامعه اروپا در تربیه پولیس ملی به مشکلات در این راه نیز اشاره نموده گفت که تربیه پولیس مسلکی امنیت خوب را به بار می آورد.

طبق توافقات بن جامعه جهانی در پهلوی تربیه و تجهیز اردوی ۷۰ هزار نفری در تربیه و تجهیز یک نیروی ۶۲ هزار نفری پولیس نیز همکاری می نماید.

تا کنون بیش از ۵۰ هزار پولیس تحت نظارت جرمنی و همکاری ایالات متحده امریکا تربیه گردیده است.

اما نظر به شرایط خاص امنیتی در افغانستان حکومت این کشور تصمیم به تربیه یک نیرو اضافی ۱۵ هزار نفری را به نام پولیس کمکی اتخاذ نموده است

قرار است که پولیس کمکی در ولایات نا امن به غرض تامین امنیت جابجا گردند. پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان با همکاری دفتر ملل متحد در افغانستان، نیرو های تحت رهبری ناتو، ایالات متحده امریکا و سایر نهاد های بین اللملی کمک کننده به منظور تامین امنیت در افغانستان فعالیت مینماید.

XS
SM
MD
LG