لینک های دسترسی

Breaking News

باوجود گسترش نا آرامي ها، رئيس جمهور پاکستان، انفاذ حالت اضطراري را رد نموده است


جنرال وحيد ارشاد نطاق اردوي پاکستان ميگويد که تازه ترين حمله امروز چهارشنبه در وزيرستان شمالي در منطقه قبائلي درنزديکي سرحد افغانستان رخ داد منطقه قبائلي بحيث يک سنگر مستحکم تندروان طرفدار طالبان و القاعده به شمار ميرود.

او ميگويد، «در آتشباري ده عسکر در محل کشته شد. وي علاوه ميکند که به تندوران نيز تلفات سنگيني رسيده است، اما انها اجساد مردگان شانرا قبل از انکه قواي حکومتي براي تحقيقات بيايد ،انتقال داده اند.»

در يک سلسله حملات بم در اين منطقه قبائلي بيش از يک صد نفردر هفته گذشته کشته شده است.

در عين زمان بروز سه شنبه انفجار يک بم در داخل يک جمعيت مظاهره کنندگان ضد حکومت در اسلام اباد باعث کشته شدن ۱۶ نفر گرديد.

افزايش در تشدد به تعقيب حمله جنجال بر انگيز هفته گذشته حکومت بر يک مسجد افراطيون طرفدار طالبان در اسلام اباد ، رونما گرديده است.

حد اقل ۷۵ تن بعد از ان در مسجد کشته شدند که افراد کوماندو به محوطه مسجد حمله کرده و جنگ شديدي را با تندروان داخل مسجد که شديداً مسلح بودند انجام دادند.

اين خونريزي فشار سياسي را بر جنرال پرويز مشرف بيشتر ساخت که قبلا هم با ان در مجادله بود انفجار بم در اسلام اباد بروز سه شنبه ظاهرا به هدف کشتن فعاليت گران سياسي در نظر گرفته شده بود که ميخواستند خطابه افتخار چودري قاضي القضات سابق را بشنوند.

آقاي مشرف اين قاضي را در نهم ماه مارچ برکنار نمود. و برکناري وي احساسات ضْد حکومت را باعث شد چودري اکنون در سرتاسر پاکستان مسافرت نموده و بيانات انتقادي از رئيس جمهور بعمل مياورد.

امروز مطبوعات دولتي گزارش داد که رئيس جمهور پاکستان انفجار بم در اسلام اباد را شديدا تقبيح کرده است. وي به محررين روزنامه ها گفته است که حکومت با قواي افراطي مستقيما در نبرد است.

بريد جنرال جاويد اقبال چيما رئيس دفتر مبارزه با بحرانات به خبرنگاران شام سه شنبه گفت که حکومت درنظر ندارد که عقب نشيني کند.

او گفت، «حکومت هرچه در توان دارد انجام ميدهد تا از اعمال زشت دهشت افگنان جلو گيري کند. ما توقع داريم که تمام ملت، همکاري کامل خود را با ادارات پوليس در معامله با چنين تهديد هاي براه اندازند.»

با وجود افزايش در تشدد، پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان حالت اضطراري را امروز چهارشنبه اعلام نکرد.

رئيس جمهور که قدرت را در سال ۱۹۹۹ طي يک کودتاي سفيد نظامي بدست گرفت ، با انتخابات سرتاسري در اواخر همين سال رو برو است، و از قول وي گفته شده است که انتخابات بوقت ان دائر خواهد شد .

XS
SM
MD
LG